Carnaval in Ouro Preto! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Carnaval in Ouro Preto! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Carnaval in Ouro Preto!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 Maart 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Oi lá amigos,
Saudações do Rio de Janeiro depois de um grande carnaval!

Carnavalfotos, zie: http://www.facebook.com/album.php?aid=339497&id=666424746&l=6371f233d8

Zo, ik sta weer met beide benen op de grond!! Wat een top carnaval heb ik net achter de rug! Heb zojuist een van de beste feestdagen van mijn leven gehad! Geloof wat je hoord over Carnaval in Brazilie! Wat een sfeer, wat een feest, wat een super mensen! Elke dag zoveel vrienden gemaakt, veel gedanst (op zijn Braziliaans, wat betekend, met je heupen!), gekletst en gedronken!

Het speciale was, dat ik de enige GRINGO (niet Zuid-Amerikaanse) was die geen portugees sprak. Naast Rob waren er zo af en toe een paar toeristen, maar die woonden of werkten in Brazilie en spraken dus portugees.. Desalnittemin heb ik met Engels, Spaans, Duits en Portinol (spaans+Portugees) me goed vermaakt. Soms ook wel lachverwekkend. Sta je net met een Braziliaanse te praten, blijk je elkaar niet te verstaan en eindigt het in lachen en dan maar gewoon lekker dansen! Ik heb gedurende carnaval wel wat portugees geleerd, dus dat hielp wel!


De carnaval bestond hier uit 3 dingen: Overdag een Bloco, wat zoiets is als een groot afgesloten feest in de stad met meerdere bands, en vrije bar en iedereen in dezelfde kleding. Erg leuk om mensen te leren kennen en om te dansen op de typische Braziliaanse carnavalsmuziek! Dan ´s nachts feest in onze Republica (het studentenhuis wat het feest organiseert) met zo´n 150 mensen. Dit gaat dan door tot diep in de nacht waarna je dus gaat slapen, stap 3. En dit 4 dagen lang :) Ik heb een paar videos geupload om je een idee te geven: http://www.youtube.com/watch?v=ZiVuqvRg36s en http://www.youtube.com/watch?v=_Fc-YpvddUI.

Als dit nog niet genoeg was, had ik ook nog eens mijn verjaardag tijdens carnaval.. Ofterwijl 3 feesten op mijn verjaardag, alhowel ik op mijn 3e feest wel behoorlijk kapot was. Echt super, ik moest natuurlijk het een en ander opdrinken terwijl een groepje meiden, waarmee we carnaval vierden, zaten te zingen. Daarna feest en later weer feest! Super! Zo is het wel leuk om jarig te zijn!

En op de laatste dag kwam weer een verassing. Na wat lopen en wachten met een groepje jongens van onze republica kwam iemand met een pot aanlopen. Eerst dacht ik, daar zit muchassa in (sterke drank van de republica), maar nee.. Er zat modder in! Modder ja! En iedereen begon zich in te smeren.. Pff, wat raar dacht ik, maar ik deed lekker mee! Bleek dat we in een optocht gingen lopen en dat we als zwarten verkleed gingen :) Wauw, dit was fet! Als echte gringo meedoen aan zo´n optocht.. Check deze video maar, ik sta rechts met de stok in mijn hand ;) http://www.youtube.com/watch?v=TwOuxqRMJDg

Zoals je wel merkt, heb ik een top carnaval gehad! Wat een toptijd! Ik ga zeker terug naar Brazilie (als ik niet hier blijf hahaha...) om de rest van het land te zien en om meer van de Braziliaanse cultuur te genieten! Wat een gastvrij land! Echt een aanrader!

Groetjes vanuit Rio de Janeiro! Eens kijken of het hier ook zo leuk is! Eerst maar eens bijkomen van de carnaval! Groetjes!

  • 10 Maart 2011 - 21:00

    Bart:

    Nogmaals gefeliciteerd!! Je bent wel heel bruin geworden nu ;-). Ik herken je straks denk ik niet meer terug, haha.

  • 10 Maart 2011 - 21:24

    Ma:

    Dat was lachen zeg...
    We hebben een heeeel klein beetje sfeer mogen proeven.
    Deze verjaardag vergeet je ook nooit meer..
    De reis is een groot feest met een super feest erin. Nu op naar nieuwe oorden.
    Lieve groetjes van hier, ma.

  • 11 Maart 2011 - 00:37

    Tineke.:

    hi Frank,
    alaaf, alaaf, en nu vasten.
    Wat een feest! wij genieten hier van je verhalen.
    Wij zitten hier aan de Grolsch en een brietje .
    liefs van josé, det en mij (tineke)

  • 11 Maart 2011 - 07:07

    Nick:

    Hoi Frank,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    Ook wij hebben een goed feest gehad hier... We hebben er zeker 18 op jouw verjaardag gedronken.

    Prachtige foto's weer!

  • 11 Maart 2011 - 18:23

    Ria Westen :

    gefeliciteerd Frank , geweldig wat een prachtige verhalen en feest zeg .groetjes Johan en Ria

  • 12 Maart 2011 - 18:45

    Det:

    Nog even een kleine toevoeging op het eerdere mailtje: Het valt wel op dat je deze keer door ander natuurschoon omringd bent!
    Geniet lekker verder!

  • 12 Maart 2011 - 19:56

    José:

    Je verjaardag met zoveel bezoek! Gefeliciteerd nog en je komt niks te kort zie ik wel, wat is er toch veel moois op de wereld!! Groet uit Drempt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 27870

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: