Rio de Janeiro en mijn liefde voor Brazilie! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro en mijn liefde voor Brazilie! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro en mijn liefde voor Brazilie!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

16 Maart 2011 | Costa Rica, San José

Fotos, zie:http://www.facebook.com/album.php?aid=341348&id=666424746&l=1627cda806

Hallo allemaal!
Gisteren ben ik vertrokken uit Rio de Janeiro, mijn laatste stop uit Zuid-Amerika. Na ruim 4 maanden is het tijd geworden voor mijn volgende avonturen, op dit moment in Costa Rica. Maar in het vliegtuig had ik een soort heimwee-gevoel... Ik laat iets moois achter, een mooi continent, veel mooie herinneringen! Zeker Brazilie heeft een super indruk op me achtergelaten en daarom was het ook een raar gevoel om het land te verlaten. Ik wil hier weer naartoe :)

Rio de Janeiro is wel echt een van de meest mooie maar ook speciale steden waar ik ooit geweest ben. Wat een schoonheid, mooie stranden, mooie mensen maar daarnaast ook een groot verschil in arm en rijk. Wolkenkrabbers aan de ene kant, favellas aan de andere kant van een weg. Zo kan het dus ook.

De eerste dagen heb ik weinig gedaan behalve op het strand liggen. Ik was nog moe van de carnaval en dan is het strand een prima optie! Copacabana en Ipanema beach zijn echt super! Lekker gerelaxed en mensen lopen kijken :)

Een van de dagen heb ik een favella tour gedaan! We gingen met een groepje een ´redelijk´ veilige favella in met de motor-taxi en daarna hebben we uren door de favella´s gelopen. Tja, dan zie je de armoede dus van heel dichtbij! Wat een troep, wat een bende... En dan moet je dus bekenden dat in deze favella 200.000 mensen wonen!! Misschien niet het mooiste beeld van Rio, maar het hoort er zeker bij! Ook nog wat bende-leden gezien die op de uitkijk voor de politie stonden enzo, lekker spannend!!

De dag erna heb ik mijn verjaardags-cadeau opgenomen. Mijn familie had me voorgesteld iets moois te doen voor mijn verjaardag (die al mooi was nittemin!). Geluk dat ik weer had, kwam ik erachter dat de zaterdag na carnaval er nog een kampioenen-stoet optocht is! Dus de beste 6 samba-scholen mogen dan nogmaals een parade doen. Ik een kaartje gekocht en dus kon ik toch nog de wereldberoemde parade in Rio de Janeiro bekijken!!! 3x carnaval dus voor mij dit jaar! En wat voor een carnaval....
Die optocht is werkelijk waar fantastisch! Iets wat met foto´s niet weergegeven kan worden. Voor een uitzinnig publiek kwamen er van 21:00 tot 06:00 6 grote optochten langs. Elke optocht duurde 1.5h en had meerdere megatrucks, duizenden dansende Brazilianen in werkelijkwaar schitterende costuums en dit gecombineerd met geweldige muziek! Wat een gigantische carnavals parade was dit! Ik heb een paar videos geupload om je een beetje een idee te geven.. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=xXQfJnVrMyg , http://www.youtube.com/watch?v=Px5na0M4owc , http://www.youtube.com/watch?v=YCU7I2ELLhM. Kortom, zo´n optocht moet je een keer zien!! Fantastisch!

Als dit nog niet genoeg was, ben ik de volgende dag naar een Braziliaanse voetbalwedstrijd gegaan! Flamengo-Fluminense! Van oorsprong de top rivalen van Rio de Janeiro! Jamer genoeg bleef het 0-0 en was het stadion niet uitverkocht, maar de Braziliaanse sfeer zat er goed in! Veel muziek, veel gedans en veel bad-words naar de andere partij.. iets waarvoor in Nederland de wedstrijd meteen voor zou worden stilgelegd.. Hier kan het!

Tja, en dat was Rio dan. Gisteren met het vliegtuig naar Costa Rica vertrokken. Zoals ik al zei, Brazilie vind ik een topland en ik kom zeker terug.. Zoveel natuur, warme mensen, geweldige feesten en mooie steden! Kortom, ga erna toe! :)

Groetjes!
Frank

  • 17 Maart 2011 - 07:09

    Nick:

    Frank,

    Succes in het volgende continent :)

    Groet,

  • 17 Maart 2011 - 11:59

    Tineke:

    ja, Frank aan alle mooie dingen komt een eind.
    toen ik na 5 1/2 week Brasil verliet, moest ik een traantje wegpinken.
    ik wist ook dat ik een keer terug zou gaan en dat is ook gebeurd.
    ik denk nog steeds met weemoed aan dat land terug.
    maar..... er ligt gelukkig alweer iets moois voor jou in het verschiet. gelukkig is dat nu even geen Azië..........
    groet, Tineke.

  • 17 Maart 2011 - 17:55

    Det:

    Mooi om te lezen en vooral ook om te zien. Die filmpjes laten wel zien hoe inmens groot het is, wat een feest zeg!
    Ik kan me voorstellen dat het even wennen is als je daarna op zo'n rustig strand ligt. Maar allebei de dingen hebben hun charme! Indrukwekkend trouwens al die huisjes bij elkaar. Lijkt me bijna onwaarschijnlijk om daar te wonen in die massa. Hoezo is Nederland druk bevolkt denk je bij zoiets. We hebben daarbij vergeleken een zee van ruimte! Veel plezier weer gewenst in je nieuwe omgeving!

  • 19 Maart 2011 - 08:35

    Anne:

    nog gefeliciteerd met je verjaardag! gaaf hoor, ik ga morgen naar brazilie ( in mijn dromen;))
    x anne

  • 31 Maart 2011 - 21:59

    Lucy:

    Frank in gedachten ben je erbij morgen.We denken aan elkaar. Liefs je Peettante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 27884

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: