Vuurland, Buenos Aires en weer een nieuwe stempel! - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Vuurland, Buenos Aires en weer een nieuwe stempel! - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Vuurland, Buenos Aires en weer een nieuwe stempel!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 Februari 2011 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Foto´s Vuurland: http://www.facebook.com/album.php?aid=328804&id=666424746&l=4af3762240

Foto´s Buenos Aires en Colonia del Sacramento in Uruquay: http://www.facebook.com/album.php?aid=330444&id=666424746&l=beae0add9a

Ha allemaal!

Mijn laatste bestemming in Patagonië was Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld! Dit stukje land staat ook bekend als Tierra del Fuego, ofwel Vuurland. Dusja, als globetrotter moest ik daar natuurlijk wel heen. Tja, en dan verwacht je weer een groot verhaal natuurlijk....maar die is er niet :) In Ushuaia was verder weinig te doen behalve wachten op een Antartica cruise (wat wel erg gaaf is maar ook een leuk prijskaartje heeft!). Uiteindelijk wel een paar avonden wezen stappen, een korte hike gemaakt en lekker uitgerust voor mijn volgende bestemming:

Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië! Na ruim 3000km te hebben afgelegd, dit keer met het vliegtuig, kwamen we aan in B.A. Pffff, wat een gigantische stad (Wikipedia geeft 13 miljoen inwoners)! Net voor de landing met het vliegtuig was het enige dat je kon zien de stad, en dan maar een deel ervan... Bizar.

Buenos Aires staat bekend om voetbal, Tango, vrouwen, de vele gezellige buurten en het nachtleven! Helaas was het zomerstop dus heb ik geen live voetbal kunnen zien, hopelijk lukt me dat nog in Brazilië! Hier is men nogal fanatiek met voetbal :)

Tango dan. Gisteren ben ik naar een Tango show geweest waarbij we eerst Tango les kregen, daarna een 3-gangen menu voorgeschoteld kregen dit alles gevolgd door een Tango show met muziek, dans en zang. Prachtig! Echt, stel je een 19e eeuwse theater voor, uitgerust met Tango-band bestaande uit een violist, pianist, accordeonist en en basgitarist. Dan optredens (alles in kostuum) van zo nu en dan Argentijnse zangers, afgewisseld met verschillende Tango dansen, en dit alles onder begeleiding van Tango muziek.. Toppie! Zeker een aanrader!

Vrouwen.. Ja, ik moet toegeven dat Buenos Aires stikt van de mooie vrouwen! Daarnaast is het zomer en zijn de dames dus vaak leuk gekleedt :) Voor de jongens onder ons: Dit is wel een leuk stekkie om vakantie te vieren!

De gezellige buurten dan. Buenos Aires is zo groot dat het verschillende buurten heeft. Zo staat San Telmo bekend om zijn vele Tango barretjes (erg gezellig om daar ´s avonds te zitten), Palermo m het leuke nachtleven en modieuze winkeltjes en Recleta als rijke buurt. Recleta staat bekend om nog iets anders, namelijk de begraafplaats, en die is bizar. Dit gedeelte (midden in de stad) staat vol met allerlei mooi versierde kleine tombes van marmer met daarin de overleden rijke mensen van B.A. Het waren er honderden.. zo niet duizenden.. Merkwaardige plaats, dat wel.

Als laatste: het nachtleven. Stappen in B.A. is een must! Het stikt van de nachtclubs en het is echt super om daar te stappen. Zo gingen we met een groepje naar een nachtclub om er achter te komen dat je dan ruim een uur in de rij moest gaan staan.. pff.. andere club dan maar. Uiteindelijke een leuke plek gevonden en ons goed vermaakt.. en voor je het weet is het 6 uur ´s ochtends. In B.A. werkt het immers zo: Je doet de hele dag wat en daarna ga je even slapen van 20h tot 22h. Dan om 23h eten en rond 0h ga je wat indrinken. Dan pas rond 2h vertrek je naar de clubs waar het dan pas leuk begint te worden!! (Ter vergelijking, in Eindhoven sluiten de kroegen om 2h....).

Na een paar dagen B.A. was het wel weer genoeg en ben ik vannochtend (weer eens een keer in mijn eentje!) met de boot vertrokken naar Colonia del Sacramento in Uruquay. Weer een leuke stempel erbij en ik moet zeggen: Colonia is een super leuk koloniaal dorpje! Vroeger was dit de uitgangsbasis voor het smokkelen van goederen naar B.A., tegenwoordig is er nog veel van het koloniale tijdperk heel gebleven wat dit dus erg aantrekkelijk maakt! Leuk als tussenstop! Morgen ga ik opweg naar Montevideo (de hoofdstad van Uruquay).

Tot later maar weer!
Adios y un beso!

Frank

  • 09 Februari 2011 - 21:45

    José:

    De tango lijkt mij helemaal jou ding. Mooie foto's weer, het kan niet op.
    Je neemt ons mooi de wereld over, dank voor je verslag en groetjes maar weer.

  • 09 Februari 2011 - 22:09

    Tineke :

    Kom er wel achter, na het lezen van je B.A avontuur, dat ik op het verkeerde halfrond ben geboren!
    we houden straks bij thuiskomst wel een dansje van je tegoed!
    Het is hier bedtijd, geen staptijd.
    groet Tineke.

  • 09 Februari 2011 - 22:15

    Bart:

    Ziet er weer gaaf uit! leuke foto's ook weer. mijn uitstapje onlangs was 3 dagen skien. Leek me al heel wat als 2e vakantie voor hollandse begrippen. Dit lezende valt het skien weer in het niet... Maar ja, verschil moet er zijn ;-). Succes met je reis door Uruquay! En op richting carnaval !!! ;-)

  • 10 Februari 2011 - 07:26

    Nick:

    Af en toe is het echt alsof je de Lonely Planet aan het lezen bent hier...

  • 10 Februari 2011 - 20:30

    Det:

    Heb je ondertussen nog niet ontzettend veel zin om te werken? Een baan van 's morgens vroeg tot een uurtje of 6?? Hahaha, grapje hoor!
    Eerlijk gezegd ben ik af en toe wel stikjaloers! Op al die ervaringen: de natuur, de cultuur, het weer, de rust....Geniet er maar lekker van! Times flies!

  • 13 Februari 2011 - 14:25

    Lucy S:

    Hoi Frank,
    Ik weet het zeker je verhalen en foto's zullen mij nooit vervelen. Ik wacht steeds een goed moment af en ga er echt voor zitten. Zoals op deze zondagmorgen, echt super om je zo te kunnen volgen. Je hebt nog ong. 171 dagen voor de boeg.Genoeg om nog veel te beleven en te zien, geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 27921

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: