Carnaval, liften, watervallen en meer verassingen - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Carnaval, liften, watervallen en meer verassingen - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Carnaval, liften, watervallen en meer verassingen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Februari 2011 | Paraguay, Asunción

Foto´s, zie:http://www.facebook.com/album.php?aid=333438&id=666424746&l=caf263a269

Hola buenos dias a todos! Het leuke van reizen is dat je soms met je neus in de boter valt! Ik was vanuit Colonia naar Montevideo (Uruquay) vertrokken om daar 2 dagen te verblijven. Van anderen had ik gehoord dat er niet veel te beleven was... maarja.. Dan heb je weer zo´n mooi reismomentje: Het was carnaval in Uruquay!!! Uruquay viert carnaval wat eerder en dus was ik op het juiste moment in de hoofdstad van Uruquay! Gaaf! Samba muziek, costuums, vrouwen in hele mooie creaties! En dansen!! Samba Samba Samba! Zo gaaf! Over 2 weken vier ik carnaval in Brazilie, maar dit was ook al super!
Hier enkele videos van de carnaval om je een idee te geven: http://www.youtube.com/watch?v=skElD5IKh4A en http://www.youtube.com/watch?v=PnSPMNrGXdQ

Daarna op naar Iguazu, bekend om zijn watervallen. Echter, mijn reis was niet gemakkelijk. Ik begon rond 22:00 met een nachtbus vanuit Montevideo naar Salto in Uruquay, waar ik dan ´s ochtends aankwam om de grens met Argentinië over te steken. Tja, ik kwam zondags aan en toen kon ik de grens niet over met het openbaar vervoer... Niks reed op zondag.. Shit! Naja, enige oplossing was liften! Ik had namelijk al mijn aansluitende bus in Argentinie geboekt en die ging dezelfde dag later op de avond.
En toen stond Frankie te liften in Uruquay, iets wat ik niet graag in Zuid-Amerika zou willen doen, maar soms heb je geen keus. Uiteindelijk meegenomen met wat lifeguards en daarna met een gepensioneerd stel dat met wat anderen ging vissen over de grens naar Argentinie. Ze waren zo vriendelijk en gezellig dat ik met hun meekon op hun dagtrip. Onverwacht maar wel leuk! Zo was mijn liften een reisje geworden. De dag lekker gevist en gerelaxed en ´s avonds weer een nachtbus gepakt. Zo zie je maar, liften leverd gegarandeerd verhalen op!

In Puerto Iguazu aangekomen weer een bus gepakt naar Brazilië waar ik een vriend van mij zou ontmoeten. Met hem reis ik de komende 3 weken door Paraquay en Brazilië. In totaal was ik 40 uur aan het reizen om op mijn bestemming te komen, wat ik niet graag nog een keer doe. Het is weer een ervaring :)

En dan de watervallen. De Iguazu falls zijn een van de grootste en mooiste watervallen ter wereld! Ofterwijl, één van de publiekstrekkers van Zuid-Amerika. En ja hoor, dit overtreft weer mijn eerdere geweldige watervallen die ik eerder al heb gezien. Weer zo´n moment van, wauw.. -stilte- . Om de watervallen goed te bekijken heb je 2 dagen nodig (1 voor de Braziliaanse kant, en 1 voor de Argentijnse kant). Dat hebben we ook gedaan en we zijn zelfs met een boot tot onder de watervallen gevaren en hebben zo een lekker verfrissende douche gekregen. Geweldige bestemming weer!

Met Rob was het de planning om naar de pantanal te gaan. Dit is een gebied in Brazilië wat vol zit rivieren en meren en daarnaast heel veel wilde dieren herbergd. Om er naartoe te komen hebben we de bus naar Paraquay gepakt. Naast dat dit gedeeltelijk op de route lag, was dit weer een nieuw (en goedkoop) land. Paraquay is na Bolivia het armste land van Zuid-Amerika, en is ook een van de meest corrupte landen ter wereld. We zijn toch gegaan en Paraquay blijkt toch een verassing te zijn (Behalve de stad Ciudad del Este, een echt Boliviaans idee qua armoede). De hoofdstad, Asuncion, heeft een leuk centrum en een nog leuker nachtleven. Paraqay staat niet bekend om zijn backpackers-scene, wat betekend dat wij een van de weinige toeristen zijn. We zitten ook in het énige hostel van Paraquay! Dit merk je ook in de discotheek wanner alle Paraquayaanse meiden je volledig lopen te bekijken en te zwaaien wanneer je voorbij loopt. Dit maakt het stappen hier erg leuk!

Tot later maar weer!
groetjes,

Frank


  • 19 Februari 2011 - 21:34

    José:

    Inderdaad WAUW...............,wat een water, dat maakt indruk!, kan niet anders. Groetjes uit Drempt.

  • 19 Februari 2011 - 22:05

    Tineke:

    hi frank, jij hebt dus de isquazu falls gezien. ik ben daar ook geweest. ik heb ze ook vanuit 2 landen gezien. geweldig! dagen later hoorde ik het water nog naar beneden kletteren.
    ik hoop dat je nog naar de pantanal gaat. dat is ook zo bijzonder! het grootste natuurgebied van brazilië. je krijgt wat te zien.....
    ik heb nog veel foto's. we hebben het er later nog wel eens over.
    geniet!!!! groet, tineke.

  • 19 Februari 2011 - 23:04

    Bart:

    Mmmm 2 keer carnaval in ZA... Bofkont!

  • 19 Februari 2011 - 23:13

    Det:

    Ziet er weer spectaculair uit! Maar wat een tegenstelling: die armoede, de rotzooi in de straten van Paraquay en dan die prachtige natuur!
    Boffen dat je carnaval net meemaakte! Had je niet effe wat schminck op kunnen doen?? Of was je nieuwe kapsel je 'vermomming' ??? Staat wel stoer trowens en lekker makkelijk.
    Ik moest bij dat muziekcorps even aan 'ons' Jubilate denken en zag al zo'n juffrouw in d'r blote billen door de Vierakkersestraat lopen. Lachen!
    Enjoy.....

  • 20 Februari 2011 - 11:34

    Mark:

    Haha, Heel gaaf Frank! En wat een mooie watervallen zeg...En ik weet zeker dat het nog mooier was als wat je op camera hebt kunnen vastleggen! Heel bruut...

    maarre ik mis toch 1 stukje in je verhaal. Wel een beetje stoer vertellen over je liften e.d., maar wat was de visvangst??? Of hield je die hengel alleen vast voor de foto? :p

    Groetjes!

  • 21 Februari 2011 - 07:07

    Nick:

    Oeh, Carnaval... lekker hoor!

    Gisteren was de Pantanal nog op televisie... erg mooi gebied!

    Veel plezier de komende tijd!

  • 21 Februari 2011 - 21:14

    Adrie:

    Gaaf van het onverwachte carnaval. En ook leuk dat zo'n gevreesde lift op iets relaxte uitloopt.

    Veel plezier in de Pantanal!


  • 27 Februari 2011 - 02:29

    Frank:

    hehe.. klopt, daar heb ik geen vis gevangen... Maar gisteren wel 4 piranhas gevangen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 27884

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: