San Jose, Los Angeles en het schone Fiji - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu San Jose, Los Angeles en het schone Fiji - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

San Jose, Los Angeles en het schone Fiji

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 April 2011 | Australië, Sydney

Foto's Fiji, zie: http://www.facebook.com/album.php?aid=345663&id=666424746&l=a838e96e5c
Foto's Los Angeles en San Jose, zie: http://www.facebook.com/album.php?aid=345654&id=666424746&l=dfa8a359ed

Ha allemaal,

Het duurde even maar nu weer een berichtje van mij. Hier gaat alles goed en ben ik net aangekomen in Sydney, Australie. Ik ga hier 2 maanden backpacken en ben nu aan het uitvogelen wat ik allemaal ga doen! De laatste weken heb ik flink wat stopovers gemaakt, namelijk: San Jose (Costa Rica), Los Angeles (USA) en Nadi (Fiji).

Jammer genoeg had ik niet veel tijd in Costa Rica omdat ik wat langer in Brazilie gebleven was. Ik ben dus maar lekker 3 dagen in de hoofdstad gebleven :) Dat was ook wel even lekker!! Even niks geen activiteiten, een fijn hostel met zwembad en hangmatten, 25 graden en vaak zonnig. Je merkt wel dat je op zo'n reis af en toe je rust momenten pakt, en dit was er een van! Daarnaast was ik toen precies op de helft van mijn 9-maanden reis. Goed moment om even terug te kijken op het eerste gedeelte van mijn reis. Conclusie: het was super!!! :)

Op naar Los Angeles! Yeah! Eindelijk naar California. LA staat bekend om Hollywood, de film studios, warm weer, en de vele beroemdheden! Nouja, niet dat ik veel om die beroemdheden geef maar het is wel een grappig wereldje dacht ik zo :) LA is net Nederland, het regende daar de hele tijd... Gelukkig was er wel een dag zon en was ik toen maar naar het strand gegaan. Santa Monica en Venice beach zijn de bekendste plekken. Santa Monica met zijn grote pier (ala Scheveningen) en Venice beach vanwege de 'weird people'. Zie het als "Het typische hippie paradijs". Apart wereldje wel, maar ook grappig om dat te zien.
Naast dit heb ik ook de typische Hollywood dingetjes gedaan (film gekeken in de Chinese theather, op de "walk of fame" gelopen waar de bekende sterren op de stoeptegels een ereplaats hebben gekregen, Het kodak theater bezocht waar elk jaar de oscars worden uitgereikt, enz..). Leuk voor een dagje, en toen vond ik het weer goed :)
Als laatste activiteit was ik nog naar Warner Brothers studios gegaan. dit is 1 van de meest bekende filmstudios van LA! We kregen daar een tour door de verschillende filmsets en waren onder andere op de filmset van "de mentalist" (Amerikaanse politie serie) en "Friends" (ontzettend populaire Amerikaanse comedy). Erg leuk om te zien! Helaas kon ik niet naar binnen bij de set van "The Big Bang Theory" omdat ze daar aan het repeteren waren.. Jammer!

En toen Fiji! Ik wist niet zoveel wat ik moest verwachten maar Bart had me gezegd dat ik moest gaan eiland-hoppen! Ik had 7 dagen en had mezelf een BULA-pass gekocht. Voor 7 dagen kon ik verschillende Yasawa-eilanden met verschillende resorts aandoen. Ik heb in totaal 4 verschillende resorts aangedaan en wat was dat prachtig zeg!! Wauw! Zonsondergangen, geweldige snorkel mogelijkheden, mooie stranden, relaxed leventje, hangmatten op het strand, relaxte resorts... Wat een leven!! Dit was echt volop genieten van Zon, zee en strand! De fotos zijn ook prachtig, maar in het echt was het nog mooier! :) Super mooi, maar na 7 dagen vond ik het ook wel weer prima! Op naar Sydney waar ik nu ben! Maar dat komt later weer!

Groetjes en sterkte gewenst vanuit Sydney!
Frank


  • 03 April 2011 - 06:51

    Jose:

    Gefeliciteerd met je broer! Bedankt voor je verslag, we reizen toch maar mooi mee met jou. Veel plezier in Australië, groeten Jan en José

  • 03 April 2011 - 09:11

    Tineke:

    zo, globetrotter,
    wat een belevenissen!
    en wat een variatie.
    kom je leuke mensen (meisjes) tegen op reis?
    tot je volgende verhaal over Sydney.
    liefs Tineke.

  • 03 April 2011 - 10:52

    Anne:

    frank! ik heb het gevoel dat je al jaren op reis bent! vind de route die je reist meer dan fantastisch en je schrijft zo lekker aanstekelijk!
    We hebben je weer gemist afgelopen vrijdag, het was een mooie dienst in hoeverre je van mooi kunt spreken natuurlijk.....
    geniet van je reis!
    x anne

    groetjes,

  • 03 April 2011 - 12:56

    Bart:

    Zo wat een gafe foto's weer. Mooi he die zonsondergang in Fiji! En nu ff 2 maanden "No worries mate!".

  • 03 April 2011 - 16:52

    Det:

    Ik ben een klein beetje gezond jaloers op je 'bounty en kokosnotenverhalen'! Wat ziet dat er wéér prachtig uit. Proficiat met Bart en geniet ze! Grtz vanuit een lenteachtig Gendt.

  • 03 April 2011 - 17:19

    Marian:

    we maken een reis om de wereld samen met jou.Prachtige foto,s van de zonsondergang.Leuk elke keer weer je verhalen te lezenHier begint het nu lente te worden en begint alles frisgroen te kleuren Kijken weer uit naar je volgende verhaal.

    gr.Marian en Herman

  • 04 April 2011 - 05:58

    Nick:

    Gaat goed zo hoor Frank...

    nog even 4,5 maand volhouden ;)

  • 04 April 2011 - 17:28

    Daan & Jodi:

    Mooi verslag frenk, fantastische foto's! Je zal wel lekker slapen nu...

  • 05 April 2011 - 14:47

    Carlijn En Jochem:

    Frank!
    Tjonge kerel!! wat n verhaal maar weer, krijg elke keer weer neiging om ook een paar van die verhaal(ei)landen te gaan bezoeken....wij hier maar in dat koude en waterige Nederland!! Maar ook wij vermaken ons wel!

    Goed goan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 27909

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: