Noosa Everglades en Fraser Island - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Noosa Everglades en Fraser Island - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Noosa Everglades en Fraser Island

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Mei 2011 | Australië, Agnes Water

Foto's van de prachtige Everglades: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150232173159747.366639.666424746&l=3c851a450f

Foto's van het super mooie Fraser eiland: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150235114099747.367511.666424746&l=c6e17049d1

Hallo allemaal!

Wow, wat een gave week weer achter de rug! Wat een mooie trips, wat een landschap! Jaah, dit is weer zo'n week waarin je geen slechte foto's kon maken! :D

Mijn week begon met een 3-daagse Noosa Everglades kanotrip met iets van 15 personen. De Everglades is een regenwoud met enkele rivieren waarvan het water zo langzaam stroomt, dat het een speciaal ecosysteem heeft. Dit maakt het water bijna zwart en zeer spiegelig! Na dagen van regen hadden we enorm geluk! Volop zon! De groep voor ons had alleen regen gehad maar wij zouden 3 dagen volop zon krijgen!

De kano trip begon met een stukje tussen wat meertjes waarna het echte mooie begon! We moesten de goede weg volgen en natuurlijk ging iedereen de verkeerde kant op, tegen de wind in... Na meerdere keren overleg met de anderen en ruim anderhalf uur later gingen we maar terug. Uiteinderlijk met behulp van een visser de goede weg gevonden en de Upper Noosa rivier opgegaan. En daar begon het prachtige uitzicht. Wat een spiegel! Geen enkel golfje te zien op de rivier! 's Avonds lekker camperen met de groep onder het genot van champagne (wat over was van een andere tour) en later gevolgd door het bekijken van de sterrenhemel die weer eens prachtig was.

De 2e dag gingen we verder kanoen naar een gebied met grote sandduinen. Dit was ook weer erg indrukwekkend en zeer foto waardig. Wat een landschap en uitzichten weer! Lekker in de outback! De laatste dag gingen we weer terug en was het wel weer prima. Na 3 dagen van niet douchen, anti-muggen creme, zonnebrand creme, zand... je snapt het wel :)

Bijna meteen hierna kwam Fraser Island. Dit zou een van de hoogtepunten van een reis in Australie moeten zijn en dat was het ook! Ik heb uiteindelijk een jeep safari gemaakt over het eiland. Het eiland bestaat alleen uit zand maar door het klimaat is er toch vegetatie en een heus regenwoud. De safari is gedeeltelijk over het strand (waar je met 80km/h over heen scheurt! wow!!!) en gedeeltelijk door het regenwoud. Wat een prachtige plaatjes weer en de meertjes op Frasier Island zijn echt wonderschoon. Naast het landschap ook een python, vele spinnen en meerdere dingos (soort van wolven/vossen) gespot. Gelukkig geen probleem gehad met een incapabele bestuurder zoals Bart die heeft gehad ;)

Ik kan weinig anders zeggen dan dat de laatste week weer super was! Daarnaast wordt het de komende tijd niet slechter met nog wat leuke dingen in het vooruitzicht! Tot dan maar weer!

Cheers and have a good one! (Zoals ze hier vaak zeggen)

• 06 Mei 2011 - 07:32

Nick:

*jaloers mode on*

Wow

*jaloers mode off*

• 06 Mei 2011 - 07:44

Dag Neef:

Ik heb weer genoten van je prachtige foto's, het is daar schitterend maar jij maakt er net iets meer van door de mooie plaatjes. Jij zelf ziet er goed uit en hebt zo te zien niet te klagen over je reisgenoten.
    Groet josé

• 06 Mei 2011 - 08:42

Tineke:

ja, ja, nr 1!
    weer een geweldig verhaal.
    zit jouw eigen harde schijf nog niet vol?
    groet Tineke.

• 06 Mei 2011 - 08:44

Tineke:

nou ,nr 1 is dus niet waar zie ik nu. maar goed 'brons' valt ook nog in de prijzen!

• 06 Mei 2011 - 08:50

Bart:

Zo wat een gave foto's weer, wow ... mazzelaar!

Gr Bart

• 06 Mei 2011 - 09:57

Daan:

Mooie foto's!! Echt een droom strand (inc. twee chica's voor Frank:D).
    Veel plezier daar!

• 06 Mei 2011 - 20:16

Ma:

Zoooooo..... wat mooie foto's zitten erbij. Jij weet de goede plekjes nog steeds goed te vinden zie ik wel.
    En nog tijd genoeg, 90 dagen zie ik nog......
    Lieve groetjes vanuit zonnig, droog en warm Vierakker.

• 08 Mei 2011 - 12:00

Mark:

Wat een gave foto's Frank! Altijd mooi zo'n stukje zelfreflectie ;)

enne....twee leuke chica's en het juist niet benoemen in je verhaal...verdacht! :)

• 09 Mei 2011 - 21:52

Det:

Ik heb weer genoten van je verhaal én de foto's!