Zon, strand en surfen! Althans, poging tot.. - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Zon, strand en surfen! Althans, poging tot.. - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Zon, strand en surfen! Althans, poging tot..

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

29 April 2011 | Australië, Noosa Heads

Foto's, zie: http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.10150228587889747.365230.666424746&l=3de0c7acbd


Hallo allemaal!

Ik zie dat jullie allen hebben kunnen genieten van het mooie weer met Paasen! Hier is het weer wisselvallig, zon en regen wisselen elkaar af in hoog tempo. Gelukkig is het warm genoeg om leuke dingen te doen, zoals poging tot surfen.

Na Sydney was de eerste stop Byron Bay, een dorp bekend om zijn vele surf-stranden! Top! Een mooi momentje om mijn surfcarriere te gaan ontplooien :) Zo moeilijk kan het toch niet zijn... (dacht ik). Met een groepje hadden we wat surfboarden gehuurd en toen was het tijd om te gaan surfen! De golven zagen er mooi groot uit, precies wat je wilt hebben. Uiteindelijk duurde het wel een kwartier voordat ik met mijn surfboard op de goeie stek was beland omdat ik tussendoor steeds omver werd gegooid door de hoge golven. Eenmaal op de stek ging het niet beter en werd ik regelmatig verslonken door de golven.. Na genoeg zout water te hebben ingenomen was het wel prima wat mij betreft. Hmmm, wellicht moet ik maar bij wat kleinere golven beginnen. Volgende keer beter! Gelukkig hadden de anderen van mijn groep net zoveel succes ;)

De volgende stop was Surfers Paradise, een stad met mooie stranden maar verders weinig te beleven. Het nachtleven scheen wel mooi te zijn en dus was een kroegentocht een leuke afwisseling! Stappen hier was net als in een Nederlandse stad, behalve dat het zo ontzettend duur is!! Echt dronken word je hier dus zeker niet! Brisbane, de volgende stad was niet veel beter. Prima plaats verders maar geen strand en weinig te zien.

Dus maar op naar Maaloolaba! Dit was weer een mooi dorpje aan de kust waar ik met een groepje ging kajakken. Erg leuk, behalve dat mijn boot begon te zinken.. Ik hoorde inees: "Hey mate, you're boat is sinking...". Had het zelf nog niet in de gaten maar inderdaad! We konden nog wat verder peddelen maar we zonden steeds verder. Na enige paniekaanvallen (van de meid die bij mij in de bood zat) omdat we telkens bijna omkieperden belandden wij ergens aan de oeverwal en met hulp van andere kajakkers konden we onze kajak iets verderop het strand op trekken en laten leeglopen. Haha, wel veel gelachen om de paniek om niks! :)

Hierna was het de beurt aan Noosa. De laatste plaats waar je goed kunt surfen voordat de Great Barrier Reef begint. Ik weer met goede moet begonnen (en een beter beginners surfboard) maar het bleek toch weer te lastig te zijn. Dit keer waren de golven te klein. Daarnaast kwam een oude schouder blessure van mij opspelen waardoor ik maar besloot mijn surfcarriere achter mij te laten. Helaas dus, geen foto van mij surfend op de surfplank.

De laatse weken waren vrij rustig maar daar gaat weer verandering in komen! Morgen ga ik een 3-daagse kajak trip doen in de Noosa Everglades en daarna op naar Frasier Island! Ik kijk er alweer naar uit!

Groetjes vanuit Australie!

  • 29 April 2011 - 05:51

    Nick:

    Leuke chica aan boord....

    Heb je ze nog beter leren kennen ;) ?

  • 29 April 2011 - 19:29

    Det:

    Hahaha ben ik een keer voor Tineke!
    Ik moest even aan je 'platte val' , jaren geleden, bij Bloemendaal denken toen ik je poging om op de surfplan te gaan staan las. Enne... hoezo had je niet in de gaten dat de boot aan het zinken was? Was je soms met andere dingen bezig? Succes met het kajakken!

  • 30 April 2011 - 12:16

    Bart:

    Hahahaha, goed zo, lekker stug volhouden dat surfen ondanks dat Mark en ik je gewaarschuwd hebben dat surf talent niet in de familie zit... Waarom zou jij het na 3 keer wel kunnen, haha. Coen kan daar ook nog over meepraten, we hebben samen in Sydney zelfs een cursus genoten... ging 'm niet worden... Een cariere als surf dude kun je dus wel vergeten denk ik ;-). Veel plezier met sand boarden en de dingo's op Frasier Island. Zal je bevallen (tip: van tevoren wijn inslaan met je groepje ...) En geen meiden zonder 4wd ervaring door het mulle zand de berg op laten rijden... Geeft trouwens wel spannende momenten.

    Proost op de Koningin vandaag!

    Groeten Bart

  • 03 Mei 2011 - 19:41

    Tineke.:

    Jij denkt vast : waar blijft ze?
    Nou ik was er even niet.
    Ik was voor 5 dagen naar New York.
    Geweldige stad, heel veel gezien.
    Jij gaat dus weer wat deining opzoeken na het surfavontuur.
    Ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 27895

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: