Van ramp tot reef! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Van ramp tot reef! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Van ramp tot reef!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Mei 2011 | Australië, Cairns

Foto's: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258491414747.373180.666424746&l=084fb80263

Foto's duiken Great Barrier Reef: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258501974747.373181.666424746&l=4b5db16ce4

Ha allemaal,

Hierbij weer zo'n wekelijkse update ;) Om even terug te komen op je vraag Tineke, ja, je komt hier genoeg interessante mensen tegen al moet ik wel zegggen dat ik de backpackers in Zuid Amerika leuker vond. Australie staat toch wel een beetje bekend als een party-bestemming en dat trekt veel jongeren die hier komen voor het feesten (is ook leuk, maar ik kom hier hoofdzakelijk voor het reizen en de natuur bekijken).

Mijn trip bracht me naar Magnetic Island. Magnetic Island heeft zijn naam te danken aan Captain Cook (een van de ondekkers van Australie) die zag dat zijn compas van richting veranderde bij dit eiland. Vandaar dus zijn naam ;) Mijn planning in Australie liep naar wens en ik kon wel een paar dagen op zo'n eiland verblijven. Het bleek echter vrij rustig te zijn, waare het niet dat je er fijn kon hiken! Ik heb dus maar weer de wandelschoenen aangetrokken en het eiland afgeploeterd. Frank kennende had ik toch een iets te grote track uitgekozen waardoor we halverwege maar besloten terug te liften.. Gelukkig kwam er zo nu en dan een auto voorbij wat me weer een paar uur lopen scheelde (had die dag ruim 20km in de heuvels gelopen). De volgende dag, ondanks de spierpijn, maar weer een andere en kortere track genomen.. Een niet onaardige track maar ik was wel helemaal gaar aan het einde. Ik besloot de eerst komende week maar niet meer te gaan hiken, de spierpijn leerde het mij wel af ;)

Gelukkig is er niks mis met een dagje niksen (wat je regelmatig doet als je lang reist, je word soms behoorlijk moe van het reizen, reizen en reizen). Relaxen was mijn plan voor de volgende dag op Magnetic eiland. Zo'n relax dag begint met uitslapen op z'n Franks (tot 12 uur), ontbijten met gekookte eieren met een lekker bakkie koffie. Later op de dag een klein handwasje doen en de kleren ophangen. Dit gevolgd door een plons in het zwembad en weer een koffie waar ik met mede-backpackers klets over reizen en waar ik en zei al geweest waren. Eind van de middag ging ik naar een verlaten pier om daar de wilde maar getemde Wallabies (Kleine Kangaroos) te voeren (Je doet dit namelijk niet elke dag). Dit was ontzettend leuk en de wallabies kwamen zo dichtbij dat je ze zelfs kon aaien. :)

's Avonds lekker koken (ik vind pasta maar niks, dus ik kook vaak gekookte/gebakken aardappelen, wat groenten en steaks! Dit keer had ik kangaroo-steak in de aanbieding zien liggen.. Mjam! Lekker mals vlees! Tja, zo zie je maar, soms kan de dag ook lekker rustig zijn :)

Oke, mijn volgende bestemming was Mission Beach. Niet veel te doen als je niet gaat skydiven, maar ik had de tijd om het eens te bekijken. Onderweg naar en in Mission Beach werd het duidelijk was de Cycloon Yasi had aangericht.. Meerdere huizen naar de vlakte, vele bomen omgewaaid en het hele regenwoud verwoest... Vanuit ons hostel deden we een kleine wandeling door het regenwoud wat normaal gesproken wandelen door een donker woud betekend. Echter, door de storm waren zoveel bomen omgewaaid en/of takken afgebroken dat het erg open is geworden.. Tja, dan besef je wel wat voor een storm dit geweest moest zijn.

Eindbestemming in Oost-Australie is voor mij Cairns. Dit was dan ook mijn laatste busreis met de OZ-Experience (de bekende bussen in Australie met backpackers!). Cairns is voor mij de plek om te gaan duiken in het wereldbekende Great Barrier Reef! Ondanks dat het reef ruim 2000km lang is (je kunt dus op heel veel plekken duiken) staat Cairns toch wel bekend als een van de betere delen van de Great Barrier Reef.

Ik had een dagtrip geboekt op een boot met 3 duiken. Elke duik was mooi, met vele vissen en enkele haaien, roggen en schildpadden. Het koraal zelf vond ik niet heel bijzonder, mja, wellicht komt dat doordat het koraal in Fiji meer kleurrijker was. Het duiken ging me prima af en het water was relaxed warm. Een van de schildpadden kwam zelfs zo dichtbij dat je op 50cm van je had. Wow! Wel heel bijzonder om zulke dieren in het echt te zien! Ik had gelukkig een onderwater-camera gehuurd en daarom deze keer ook wat foto's van het duiken!

Nu weer op na de volgende avonturen! Ik heb nog een week in Australie (o.a. een stop-over in Darwin) en ik hoop nog een paar leuke dingen te doen hier voordat ik naar Indonesie vertrek!

De groetjes maar weer!
Frank

  • 25 Mei 2011 - 07:11

    Nick:

    Goed uitrusten is niet erg...

    je hebt nog genoeg te zien!

    Groet!

  • 25 Mei 2011 - 07:31

    Tineke:

    even ademhalen dus. niet verkeerd.
    geniet nog van de laatste week daar.
    groet Tineke.

  • 25 Mei 2011 - 22:02

    Det :

    Wat een verhalen en wat veel indrukken! Ik kan me voorstellen dat je er soms moe van wordt! Eigenlijk zou je dit tijdens je leven in porties moeten kunnen 'veroberen', af en toe een hapje... Ik herken in de wereldreiziger Frank toch ook wel de Vierakkerse Frank van de gekookte en de gebakken piepers.....lachen!

  • 27 Mei 2011 - 13:26

    Mark:

    Hey reiziger...niet vergeten weekend te houden ;) Druktemaker...beetje klagen over reizen! Daar ga je met terugwerkende kracht nog wel eens anders over denken :) belief me!! Maar een beetje relaxt is nooit weg...en Indonesie komt eraan. Oehoe...Kamu orang gila!!!! probeer straks maar eens ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 27913

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: