Krokodillen, Regenwouden en achterhoekers! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Krokodillen, Regenwouden en achterhoekers! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Krokodillen, Regenwouden en achterhoekers!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Juni 2011 | Australië, Darwin

Foto's, zie: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150266567554747.375824.666424746&l=479195bef7

Hallo maar weer van down under! Mijn laastste uurtjes in Australie zijn weer aangebroken... :/ Jammer want ik wil wel meer zien, gelukkig want het is hier zo ontzettend duur! Al met al heb ik wel genoeg gezien hier en ben ik klaar voor weer een volgend avontuur!

De laatste week heb ik in ieder geval niet stilgezeten! In Cairns heb ik een excursie gemaakt naar het Daintree National Park en Cape Tribulation. Uniek! Want dit is de enige plaats in de wereld waar twee "World Heritage" sites elkaar kruisen. Enerzijds is er het Great Barrier Reef dat hier tot aan het strand komt!! Anderzijds begint hier het oudste bestaande tropenwoud in de wereld, direct vanaf het strand Dit levert naast mooie wandelingen in de tropenwouden mooie plaatjes op vanaf het strand. Wat een genieten weer! Naast het woud ook weer vele diersoorten gezien, varierend van spinnen tot casowaries (gigantische vogels die niet kunnen vliegen). Wel moeten we uitkijken want we zitten namelijk in Krokodillen-land, dus niet zwemmen in de rivieren...

vanaf Cairns ben ik naar Darwin gevlogen waar ik een tussenstop van 5 dagen had. Darwin staat bekend om het Kakado National Park en Litchfield National Park. Omdat het eerste nog gedeeltelijk gesloten is (vanwege het regenseizoen dat een maand geleden is geeindigd), ben ik naar Litchfield gegaan en dat was geen slechte keuze! De tour begon met het vasthouden van een enorme slang. Aangezien ik geen slangen fobie heb vond ik dat wel leuk en zodoende had ik de slang in de hand en op mijn schouders. Leuk begin zo! Daarna gingen we op een "crocs-cruise". Een tour met een klein bootje in het water waar men met een hengel met een dikke steak eraan de krokodillen laat springen! Wow!! Wat een enorme beesten zijn dat! En dat op nog geen meter afstand... Gaaf! :)

De tour ging verder naar Litchfield waar meerdere watervallen en kleine meertjes lagen. Erg mooi en in de meeste konden we ook zwemmen omdat daar geen krokodillen meer zaten! De watervallen en meertjes lagen tussen de rotsen waar je mooi vanaf kon springen wat het dan weer extra leuk maakte! Het weer was ook weer prima met zo'n 30 graden en volop zon! Een heerlijke afsluiter van Australie!

Laat ik nou de afgelopen maanden geen enkele achterhoeker zijn tegengekomen, kwam ik er hier drie tegen! Wat een lachen! Op z'n ouderwets bier drinken (Grolsch, want dat had een van de achterhoekers hier gekocht) en ouwerhoeren! haha, voelde weer even zoals thuis! ;)

En vanavond op naar Bali in Indonesie waar ik Wouter ontmoet, reisgenoot waarmee ik ook samen in Nieuw Zeeland was een aantal jaren geleden! Op naar mijn volgende bestemming!

Groetjes vanuit Darwin!
Frank

  • 03 Juni 2011 - 03:42

    Anne:

    Hoi frank,

    wat een heerlijke verhalen, ik heb het gevoel alsof je al jaren op reis bent! is indonesie je laatste bestemming? Ben je eind juni thuis, er staat een leuk uitje met de familie op de agenda. T lucy viert haar verjaardag met een fietstocht en eten! Onze peettante....kun je toch niet missen?

    veel plezier in indonesie!

    x

  • 03 Juni 2011 - 05:59

    Tineke:

    Zo. mijn dochter is er ook vroeg bij.
    Mooi einde van je reis in Australië.
    Er gaat vast weer een andere wereld voor je open in Indonesië.
    Laatst continent?????
    Groet, Tineke.

  • 03 Juni 2011 - 08:55

    Ma:

    Het is weer afscheid nemen en een nieuw continent ontdekken!!
    Toch even lachen met de achterhoekers, kun je vast weer aan wennen als je thuis komt.....
    Want je weet dit wel goed uit te mikken zo net voor de kermis. Er zal dan ook weer menig grolsch gedronken worden met de meest wilde verhalen........
    Ga eerst nog lekker genieten van Indonesie.
    Lieve groetjes uit Vierakker.

  • 03 Juni 2011 - 14:14

    Jodi:

    He Frank,
    Wat schrijf je toch leuke verhalen, leuk om te lezen allemaal. Nog eventjes en je komt weer terug naar het o zo mooie Nederland, dat zal nog wel even tegen vallen haha!! Ik wens je nog heel erg veel plezier toe en geniet ervan!!! tot snel.

    Groetjes Jodi

  • 07 Juni 2011 - 17:36

    Det:

    Mooi, indrukwekkend, bijzonder....
    jouw verhalen zijn al prachtig maar de foto's maken het verhaal compleet. Echt leuk om je zo te kunnen volgen op je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 27910

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: