Sydney, Melbourne and the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Sydney, Melbourne and the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Sydney, Melbourne and the Great Ocean Road

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

11 April 2011 | Australië, Melbourne

Foto's zie: http://www.facebook.com/album.php?aid=348616&id=666424746&l=e390b3c779

Hi there folks! How are ya? what's up? yo bro! hey mate! Zo maar even wat termen die ik hier vaak hoor!

Ik bedacht me laatst dat ik nog wat was vergeten van mijn laatste trip in Fiji. Ik was daar namelijk ook wezen shark-diving (haai duiken)!! Dat was echt super! Met een groepje gingen we naar een plek toe waar we meerdere white-tip-sharks en great-ocean-sharks zagen rondzwemmen. Gelukkig geen mensetende haaien hoor! Maar wel echt en gevaarlijk-lijkend. :) Tof!

Sydney! Mijn trip in Australie begon in Sydney waar ik vooral de toerist uitgehangen heb. Natuurlijk de Opera-house bezocht, tochtje met de boot over de rivier gemaakt, door de grote parken gelopen, op Manly-beach wezen zonnen... :) Australie begon dus goed, maar dat merk je al snel in je portomonnee. Goedkoop backpakken kan hier niet, ook al drink je weinig en kook je zelf. Nouja, dat wist ik al wel van tevoren maar toch.

Vlakbij Sydney ligt een groot national-park genaamd: The Blue Mountains. Scheen erg mooi te zijn. Daar wou ik wel heen, even weer de natuur in! Maarja... de dagtrip alleen al kostte 95 dollar... Dus ben ik maar op eigen iniatief gegaan en toen was ik met 10 dollar klaar! :) Dat voelt lekker! De hele dag ben ik wezen hiken en was het weer fijn om in the outback te zijn. Het was al bijna 2 maanden geleden dat ik in de bergen was in Argentinie. Top!

Hierna maar een trip naar Melbourne geboekt. Daar heb ik de eerste dagen gerelaxed. Ik wou daar een tour naar de Great Ocean Road maken, maar dat was ook al zo duur... 120 dollar voor een one-day trip. Hmz.. Wellicht is een auto huren een beter idee! Toen ben ik in het hostel rondgegaan en hadden we uiteindelijk een groep van 6 om de Great Ocean Road te doen. We hadden de auto voor 2 dagen gehuurd en zijn toen naar de Great Ocean Road gereden. Wat een landschap! Erg mooi weer! De Great Ocean road is een weg aan de rotsachtige kust van Australia en gaat soms door het regenwoud. Super om daar rond te rijden en voor mij weer tof om weer eens links te mogen rijden :) Ging goed trouwens... Ergens onderweg hadden we een pitstop gemaakt om daar te overnachten (in de auto... goedkoop, maar niet heel relaxed). De dag erna gingen we weer terug en was het al met al een toffe 2-daagse road-trip geworden!

Gisteren was ik in het centrum van Melbourne om een reis-vriend van terug in Bolivia op te zoeken. Een erg relaxte Ier die nu hier in Melbourne werkt! Leuk, zo haal je weer wat herinneringen op! En dat was het verhaal weer! Morgen weer op tour!

  • 11 April 2011 - 05:26

    Tineke.:

    je hebt dus Zuid-Amerika verlaten. al heimwee?
    vast een wereld van verschil, maar ook weer bijzonder. ik hoop , dat je het, financieël gezien, overleeft!!!!!
    groet, Tineke.

  • 11 April 2011 - 05:56

    Nick:

    Zie ik nou een wolkje en regen bovenaan... oe dan is het hier (voorlopig) beter ;)

  • 11 April 2011 - 06:59

    Ma:

    Hoi down under hier boven alles goed.
    Lekker zon en 20graden. Gratis bruinen (rood) is dat zo vroeg in het voorjaar. Ik zie wel dat drinken van water daar gratis is.......
    Geniet daar ook maar weer van de natuur want genoeg te zien!
    Lieve groetjes van hier.

  • 11 April 2011 - 07:41

    Jeroen:

    Hey Frankie, mooi verhaal weer. Ik zou proberen ook een AFL wedstrijd te kijken in MCG!

    Have fun

  • 11 April 2011 - 09:05

    Det:

    Ziet er weer geweldig uit! Maar hoezo: 'In Sydney heb ik vooral de toerist uitgehangen'!' Volgens mij doe je al maanden niets anders!!!
    Grappig trouwens die foto met de waterval. Koop je in Sydney ook nog een bruggenshirt want een Budapest t-shirt in Sydney, met die prachtige bruggen, is not done!! Hahaha. Enjoy life!

  • 11 April 2011 - 12:14

    Bart:

    Haha, valt me alleszins mee dat je je niet als gids hebt voorgedaan en die gasten hebt laten betalen voor de 2 daagse trip, haha (ideetje ;) ). Je kunt wel zien dat je niet meer afhankelijk bent van de toeristen diensten, scheelt veel. Mooi werk. Geniet er maar weer van.

    No worries mate!

  • 13 April 2011 - 12:35

    Nick:

    Je staat trouwens nog steeds met je hoofd op de TU/e site... nog steeds dezelfde film...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 27900

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: