Roadtrip Melbourne to Sydney en goed nieuws! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne to Sydney en goed nieuws! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne to Sydney en goed nieuws!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 April 2011 | Australië, Brisbane

Fotos, zie: http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.10150216783119747.350096.666424746&l=0cda340ed0

Ha allemaal,

Zojuist heb ik super goed nieuws ontvangen via de email!!

Tijdens mijn post-master project in Spanje deed in onderzoek aan etchen van ontzettend kleine structuren met electronen microscopen in het onderzoeksveld van de nanotechnology. Een van mijn projecten die ik zelf initieerde leidde tot goede en waardevolle resultaten! Dit was al leuk, maar ik samen met mijn professor besloten er een wetenschappelijk artikel over te schrijven in de hoop dit te kunnen publiceren (dat is hoe natuurkundigen hun onderzoek publiceren). Ik had mijn vrije tijd in Spanje en Nederland gebruikt (net voor mijn wereldreis) en uiteindelijk was het manuscript klaar. Met nog wat additionele gegevens die later werden toegevoegd hebben we het opgestuurd naar een gerenomeerd tijdschrift: "Nanotechnology". Onder de natuurkundigen is dit een behoorlijk goed tijdschrift om je onderzoek in gepubliceerd te hebben! Je raad em al, zojuist heb ik bericht gekregen dat mijn artikel is goedgekeurd voor publicatie!! :)))) Ik heb al reeds een publicatie waarin ik mede-auteur was, maar voor deze ben ik de hoofd-auteur!! Echt super nieuws en zeker goed voor mijn CV. Daar moet ik dit paasweekend op drinken!

Dan terug naar Australie, ook super leuk natuurlijk :) Ik was in Melbourne en zou beginnnen aan een 3-daagse georganiseerde trip terug naar Sydney (door de bergen en andere landschappen). Ik moest om 06:50 bij een hostel in de buurt zijn.. Ik werd wakker door iemand in mijn kamer en tot mijn schrik zag ik op mijn wekker: 06:53.. SHITTTT... (een ding waar ik niet tegen kan op reis is te laat zijn en rennen). Je snapt em al: Met sneltreinvaart de touroperator opgebeld, trui aangetrokken maar in de haast mijn t-shirt vergeten, tassen volgepropt, en toen wezen rennen met mijn backpack en kleinere 2e backpack... Pff, na zweten (en vloeken) kwam ik 20min te laat aan maar ze hadden gewacht.. Gelukkig! Maar wat een ochtend weer.. Achja, dit soort dingen hoort bij het reizen :)

De trip was geweldig alhoewel we een aantal plaatsen niet konden aandoen (bruggen weggespoeld) door overstromingen in de provincie Victoria. Ja, Australie is er dit jaar behoorlijk slecht aan toe. Mja, de alternatieven waren niet slecht en we gingen eerst naar Wilsons National park. Wat een wildlife! Ik heb wel honderen kangaroes op enkele meters afstand gezien en gezien hoe ze weg "hupten". Daarnaast de Emoe's gezien en de bekende (dodelijke) redback spider. Dit is, op de tunnelweb spider na, de giftigste spin van Australie... Scary, maar als je ze aangewezen krijgt valt het wel mee :)

Hierna gingen we naar een eiland met meerdere Koala's en dat was ook weer prachtig! Ze zijn precies zoals je denkt: Luie donders! Ze bewegen niet of kijken een klein beetje op, verder slapen ze de hele dag.

De volgende dag gingen we naar Australisch hooggeberte vlakbij Thredbo! Ja, ook hier hebben ze bergen! Weliswaar is de hoogste berg maar 2228m hoog, het is nog steeds mooi! Wegens slecht weer was onze hike afgelast.. hmzz. Uiteindelijk heb ik besloten 2 dagen langer in dit dorpje te blijven en de dag erna ben ik de berg opgegaan! En tot mijn verassing lag er sneeuw! Sneeuw in Australie :) Dat is dan ook weer iets wat je van tevoren niet verwacht van Australie! Wel super ervaring! Na 2 dagen hiken was het weer prima en ging ik verder via Canberra (de hoofdstad van Australie) naar Sydney. Daar ben ik de dag erna meteen weer vertrokken richting het noorden. Tijd om te gaan surfen, maar dat komt in mijn volgend verhaal. Ik kan je wel vertellen dat mijn eerste surfervaring een gigantische flop was :) hahahah.. Het is toch een stukje moeilijker dan ik dacht. We zien wel, hopelijk gaat het binnenkort beter!

Groetjes weer!
Frank

  • 22 April 2011 - 05:21

    Anne:

    zo moeder zo dochter....als eerste!
    gaaf van je publicatie!
    veel plezier verder in australie!

    we reizen een beetje met je mee hoor!

    groetjes anne

  • 22 April 2011 - 05:55

    Jeroen:

    "in de hoop dit te kunnen publiceren (dat is hoe natuurkundigen hun onderzoek publiceren)", julie blijven een raar slag volk idd.

    Maar 1 en al lof Dr Frank, veel dingen die je deze keer hebt gezien ben ik ook geweest; heel cool!

    Greetz,
    Jeroen

  • 22 April 2011 - 06:30

    Tineke.:

    superleuk van je publicatie! je timmert nu echt aan de weg.
    moet je je bankrekening al in de gaten houden?
    lekker surfen!
    die Anne, lijkt ze toch meer op me dan ik dacht.......
    liefs Tineke.

  • 22 April 2011 - 08:38

    Ma:

    Wat goed van je publicatie.
    Wie weet ga je hiermee verder over 4 maanden...
    Ik snap dat je dit nieuws graag wilt delen.
    Genieten maar weer en eh... proost hè...
    Lieve groetjes pa en ma.

  • 22 April 2011 - 08:48

    Daan:

    Gefeliciteerd met je publicatie! Leuk verslag weer.

    @ foto 31: mooie foto voor een Chinees restaurant, althans bij ons hebben ze foto's die daar erg op lijken:)

  • 22 April 2011 - 09:57

    Carlijn:

    Gaaf zeg! Eerste auteur bij een artikel! Daarmee doe je inderdaad goede zaken en mag je dus trots op zijn! Geniet van van je reis! Het bevalt nog prima lees ik wel ;)! En echt leuk zeg, al die wilde dieren in het echt!

    Hier is het gelukkig op het moment ook 25 graden!!!!!!!

    Liefs uit de achterhoek!
    Ook van Jochem!

  • 22 April 2011 - 10:09

    Det:

    Proficiat Frank. Dat is echt een goede voor je CV, echt super voor je!
    Wat een afwisseling weer van natuur, dieren én temperatuur. Zoveel indrukken kun je bijna niet verwerken lijkt me. Het is maar goed dat je foto's hebt gemaakt om er later op terug te kunnen kijken. Ga je nog paaseieren eten dit weekend???

  • 22 April 2011 - 23:17

    Frank:

    haha.. Ja Anne, dat klopt, jullie zijn beiden altijd zeer snel. Hebben jullie een weddenschap lopen? ;) Ow en Tineke, Australie is erg slecht voor mijn bankrekening maar ik houd het nog uit gelukkig! Dit weekend maar even proosten en wat eieren eten zoals de traditie!!

  • 23 April 2011 - 18:22

    Bart:

    Gefeliciteerd broertje! Dat doe je goed, nu al een wetenschappelijke publicatie op je naam te pakken. Daar mag je inderdaad trots op zijn. Ik zeg ook proost op je succes! En nu maar weer verder genieten van het reizen ;). Er zijn nog mooie stukjes meer in australie te ontdekken, maar daar heb je vast wel het juiste neusje voor.

    Groetjes Bart

  • 25 April 2011 - 16:41

    Lucy S:

    Mooi bericht van die publicatie, super! Het blijft genieten om je verhalen te lezen. Steeds weer andere activiteiten, geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 27915

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: