Duiken Milford Sound, Routeburn track - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Duiken Milford Sound, Routeburn track - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Duiken Milford Sound, Routeburn track

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

27 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

hey hey,

Even een update vanuit het verre Nieuw Zeeland! Afgelopen vrijdag zijn we wezen duiken in Milford Sound, een gebied in het zuid-westen van Nieuw Zeeland. Het duiken is daar speciaal omdat de duikstekken tussen de forden liggen (zoals bij Noorwegen). Het is daar dus relatief donker en door de vele regenval bestaat het bovenste gedeelte van het water uit zoet-water, en het onderste gedeelte (2m diep) uit zout-water. door dit klimaat kan er op 10m diep koraal groeien die normaal op 100-300m diep zitten. Verder zitten er soorten waterslangen en andere diersoorten.. Dit was erg mooi.. Helaas was het weer minder dus de cruise op de boot was minder.

Zaterdag was een rustdag en van Zondag-dinsdag hebben we de Routeburn Track gelopen, 1 van de Great Walks van Nieuw Zeeland. De eerste dag was minder, want het regende een beetje en door de mist konden we niet veel zien. We zaten toen op 800m hoogte. Het was een wandeling door een regenwoud waarbij er toch redelijk geklommen moest worden! Helaas jammer van de regen, maar het schijnt dat het heel normaal is dat je minimaal 1 dag regen hebt in dat gebied! (wat dat betreft net Nederland ;))

De tweede dag was sup-alpine, dus boven de boomgrens. Gelukkig was het weer goed en was de wandeling erg prachtig! We hadden uitzicht over meerdere bergen, dalen, rivieren, sneeuwtoppen.. Zie de foto's!!! We zijn ook nog even een stukje een bergtop op geklommen (1400m)tot in de sneeuw, toen konden we niet meer verder omdat het te glad werd... Deze wandeling was prachting!! Een van de mooiere ooit gemaakt!

De derde dag liepen we weer terug naar ongeveer 500m. Ook een mooie maar minder spectaculaire wandeling. Al met al een zeer mooie tocht, zeker de moeite waard. Al moet ik toch zeggen, kijk de foto's maar.. Een foto zegt meer dan duizend woorden... ;)

Groetjes en tot de volgende keer!!!
Frank

• 27 November 2007 - 12:00

Nick:

En weer schitterende foto's hoor... Geniet nog van die laatste weken!

• 27 November 2007 - 15:54

Herman En Marian:

Bij deze foto,s hoef je niets te zeggen.Alleen maar genieten.

• 27 November 2007 - 17:28

Jan En José:

Wat moeten jullie genieten!!!!!!!!
    Glij maar niet uit, ik zou doodsangsten uitstaan. Maar prachtig. Groeten..............

• 27 November 2007 - 20:33

Lucy:

oeps een paar enge foto's erbij maar wel spannend lijkt mij. Die zonsondergang is ook goed gelukt zeg. Frank niet zo zeuren na 1 dag regen en..............je was toch in het regenwoud! We blijven genieten van je verhalen en van de mooie foto's. koude groeten uit Tukkersland