Dolfijn zwemmen, paardrijden en Tongariro crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Dolfijn zwemmen, paardrijden en Tongariro crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Dolfijn zwemmen, paardrijden en Tongariro crossing

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 December 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

hey hey,

Daar ben ik weer, terug in Auckland waar mijn reis al weer ruim 4 maanden geleden begon. Nog een paar dagen, kerstmis, en dan kan ik weer naar huis.

In Kaikoura zijn we wezen zwemmen met dolfijnen.. Dat was toch wel het hoogtepunt van mijn activiteiten in nieuw zeeland. Dat is wel zo gaaf.. De dolfijnen die om je heen draaien, onder je door zwemmen.. Echt super gaaf!

We zijn daarna naar st Arnoud gereden om daar een grote hike te doen, alleen het weer was niet zo mooi, dus hebben we maar een hike van 1 dag gedaan. Leuk, maar naar alle hikes was het niet meer zo speciaal.

De laatste dagen hebben we opgevuld door de ene dag te gaan paardrijden en de andere dag te wachten omdat er een ongeluk voor ons was gebeurd (omleidingen in Nieuw Zeeland bestaan niet, of je moet 4 uur willen omrijden). Wouter en ik hebben voor het eerst paard gereden en het was heel mooi. Eerst even wennen want het paard was een beetje eigenwijs, maar uiteindelijk lukte het prima!

Op de terugweg hebben we de Tongariro Crossing gelopen. Dit is de nummer 1 1-daagse hike in Nieuw Zeeland. Ik ben het daar wel mee eens. Het is een gebied in de bergen (2km hoogte) met veel geologische activiteit. Er zijn daar groene/blauwe meertjes, rode kraters, sulfer geisers en mooie uitzichten!

Gisteren weer terug gekomen in Auckland en nog 6 dagen en dan weer op naar huis! De foto's zet ik zo snel mogelijk online!

groetjes,
Frank

• 22 December 2007 - 09:57

Adrie:

Geniet van de laatste dagen.
    En een prettige kerst!

• 22 December 2007 - 10:38

Mirjam:

nou geniet nog van de laatste dagen frank! tot in nederland! kunnen we mooi een avondje foto's kijken...

Groetjes mirjam

• 22 December 2007 - 17:21

Det :

Nog effe Frank en dan is je droom werkelijkheid geworden en wordt het een herinnering! Een ervaring die je niet snel zult vergeten denk ik. Goed dat er foto's zijn.
    Geniet nog met kerst daar en we zien je nog net in 2007. Tot dan en goede terugreis gewenst. Groeten uit Gendt, Det.

• 22 December 2007 - 19:01

José:

Frank, geniet nog even en dan zit het er weer op, een ervaring voor het leven! Fijn dat je geen tegenslagen hebt gehad, als je nu nog een beetje geschikt van je vervoermiddel af komt is het helemaal o.k., tot in Vierakker en goede terugreis, Dremptse groeten, José

• 24 December 2007 - 06:47

Frank:

Dank je voor de leuke reacties! Altijd leuk om van het thuisfront wat te horen. En inderdaad, het is toch wel iets heel moois geweest en het heeft me zeker veel geleerd! Ben meer dan tevreden! Tot snel!
    groetjes

• 27 December 2007 - 15:39

Jarno En Esther:

Heey Frank!!

Wat een schitterende reis maak jij toch! Vooral het zwemmen met dolfijnen is toch wel een mooie en leuke belevenis voor je geweest.. (Ben wel een beetje jaloers hoor..)
    Maar nu weer bijna terug naar Nederland. Weer ff lekker thuis bij pap, mam en broers! Goede reis en tot snel!

Groetjes Jarno en Esther