The Catlins, Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu The Catlins, Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

The Catlins, Dunedin

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

02 December 2007 | Nieuw Zeeland, Dunedin

hey hey,

Nog maar een kleine 4 weken en dan ben ik al weer in Nederland, maar tot die tijd nog even genieten van het lekkere weer en de mooie natuur!

Vanuit Queenstown zijn we naar het zuiden gereden om in Invercargill te overnacten. Dit stadje bleek echter so saai te zijn dat we de volgende dag meteen maar verder zijn gereden.

We zijn naar de Catlins gereden, tussen Invercargill en Dunedin, in het zuiden. Daar zou veel wildlife zitten. Met ons busje zijn we diverse stranden afgegaan en jahoor,veel dieren te zien. Als eerste hebben we hector dolfijnen gespot, 3 in totaal, spelend in het water. Daarna hebben we nog een zeehonden colonie gespot en op het laatst nog de Yellow-eyed-Penguins gezien.. Erg leuk, die pinguins zijn echt grappig.. beetje wachelen,springen, rondkijken.. We hebben er leuke filmpjes van..

De dag erna zijn we in Dunedin gaan rondlopen. Ook Dunedin is een leuk studentenstadje, met een leuk centrum.. Veel bars en cafe's.. erg gezellig!

Vlakbij Dunedin heb je ook een lang uitgerekt schiereiland met een albatros colony daarop.. Ook daar wijn we langs geweest en hebben we vliegende albatrossen bekeken (die vogels hebben een spanwijdte van wel 3 meter). Op de weg terug zijn we nog naar een strand geweest op zoek naar zeeleeuwen. Die konden daar wel eens zijn. Flink zoeken op het strand met rotsen leverde niets op, totdat ik een vin zag bewegen.. Daar lag een zeeleeuw te zonnen :). Ik dus vlakbij gaan staan om een foto te maken.. De zeeleeuw werd wakker, maar vond het niet zo erg, dus hij kwam niet achter me aan rennen.. (gelukkig maar).

Morgen naar Mount Cook (de hoogste berg van Nieuw Zeeland!) en dan weer verder!

Groetjes en tot snel!
Frank

• 02 December 2007 - 03:01

Mark:

hey frank! Ik ben nu flink aangeschoten, morgen lees ik maar morgen zal ik weer doorlezen...

• 02 December 2007 - 16:30

Ma:

De groetjes van Oma en zeg maar dat ik het zo mooi vond de stem te horen.Je hebt haar erg blij gemaakt met een telefoontje.Lieve groetjes...en eh tot heel snel!!!! Jammer he al bijna aan het eind van je trip.

• 03 December 2007 - 08:44

Nick:

De komende 56 km slingeren.

Rare jongens die kiwi's

• 07 December 2007 - 16:16

Jacqueline En Fam.:

Hoi Frank,
    Hopelijk ben je helderder dan die broer van je.....
    Geniet vooral nog van je laatste weken.
    Je vermaakt je prima, zo te lezen en prachtige foto's!!
    Groetjes uit Westervoort.

• 09 December 2007 - 12:48

Lucy:

Frank dat gaat snel he , geniet van de laatste weken. Gistermiddag waren Arend en ik bij Oma op de koffie en toen kwamen je grote broers ook op bezoek. Ze hadden een copie van je website voor Oma gemaakt. Je ziet het je schrijft niet voor niets. Groetjes