Frans Josef/Fox Gletjers, Copland track - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Frans Josef/Fox Gletjers, Copland track - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Frans Josef/Fox Gletjers, Copland track

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wat kan Nieuw Zeeland toch erg mooi zijn, ik word elke week weer overdonderd...
Afgelopen weekend zijn we een toch over de Frans Josef gletsjer gaan toen. Een trip van 6 uur waarvan 4 op het ijs.. We kregen spicale kleding en spikes om ons lekker warm en stevig op het ijs te bevinden. daar liepen we omhoog op de gletsjers tussen stukken ijs.. Echt wel apart om zoiets te doen. De dag erna zijn we de Fox Gletjer gaan bekijken, ook die zag er indrukwekkend uit.. (Het speciale aan deze gletsjers is het feit dat deze 2 op 1 andere na de enige gletsjers in de wereld zijn die nog groter worden)

Na de koude gletsjers te hebben bezocht zijn we doorgereden naar de Copland track.. We kwamen er tijdens het rijden wel achter dat er niet veel mensen wonen op het zuider eiland (je kunt een uur reiden en geen huis zien). De landschappen zijn prachtig, van de kust, tot aan de bergen, van schaapjes en koeien op heuvels tot aan oerwoud en watervallen...

De copland track zijn we gaan doen op aanraden van mijn grote broer Bart, die hier 3 jaar eerder is geweest.. Het was een mooie (zo niet onzettend gave) hike van 6 uur (vrij pittig toch wel) met als eindpunt een hut tussen de bergen met sneeuw. Bij deze hut is er ook een warmwater bron en zodoende waren er poelen van een 38 graden waar je lekker warm in kon zitten tot diep in de nacht.. We hadden een lekker wijntje meegenomen dus dit was erg gezellig! Ook leuk om veel andere mensen te ontmoeten! Ze komen van Amerika, Engeland, Azie, Israel, Duitsland en ook Nederlanders.. jaja, die vind je overal. Deze plak was prachtig! echt ontzettend gaaf!

Nu zijn we doorgereden naar Queenstown, een groot dorp vanwaar je veel activiteiten in het zuiden kunt doen. Morgen gaan we duiken en krijgen we een cruise over een mooi Fjordland gebied! Ik ben benieuwd! Het weer is trouwens nog wel mooi hier, varierend van 20-22 graden met veel zon... We worden lekker bruin hier en het is ook lekker lang licht :)

groetjes!

• 22 November 2007 - 07:41

Jochem:

Frankie, jij hebt het maar weer mooi voor elkaar, hier in NL alleen maar pet-weer...en jij..pff al die foto`s zeggen weer genoeg...nou heel veel plezier nog verder!wanneer kom je deze kant weer op?? is je bedoeling althans;) hahaha

groeten Jochem

• 22 November 2007 - 08:02

Nick:

*jaloers*

• 22 November 2007 - 19:36

Gendtse Groeten:

Van het koude ijs in een warm 'bad', wat een variatie in belevenissen. Wat zal het leven straks in Nederland saai zijn! Niet aan denken en vooral lekker lekker blijven genieten daar. Wij genieten mee!