mt cook, Chirstchurch en Arthurs pass - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu mt cook, Chirstchurch en Arthurs pass - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

mt cook, Chirstchurch en Arthurs pass

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 December 2007 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

zozo, daar ben ik weer na een lange tijd. Ik zat weer een aantal dagen in totale isolement (geen gsm-netwerk, geen computers) dus vandaar dat het even duurde...

Ik was gebleven bij mt cook. Al weer een week geleden zijn we naar de voet van de hoogste berg van Nieuw Zeeland gereden. Daar hebben we een wandeling gemaakt maar we hebben de berg niet helemaal beklommen (dat was iets te hoog ;))

Daarna zijn we doorgereden naar Christchurch (via een paar tussenstops, het is toch mooi weer). Daar zijn we 2 dagen verbleven om weer even te genieten van de terassjes en om onze apparaten op te laden. Christchurch zelf is de 2e stad van Nieuw Zeeland, maar ik vond het niet zo heel speciaal.

Afgelopen vrijdag zijn we naar Arthur's pass gereden. Het is een van de 3 toeganswegen om van Oost naar West (of omgekeerd) te gaan door de bergen. Arthur's pass staat bekend om zijn mooie natuur in die omgeving.
Zaterdag zijn we begonnen met de beklimming van de Avalanche peak (van 700m naar 1800m). dit deden we met handen en voeten want het was enorm stijl. Uiteindelijk naar uren lopen werden we beloont met een schitterend, echt gigantisch gaaf uitzicht, 360 graden met uitzicht over veel bergen, sneeuwtoppen, dallen, riviertjes. De weg terug was minder want je moet telkens opletten en je moet elke keer vertragen omdat je door de zwaartekracht snel naar beneden raast.

De dag erna zijn we begonnen aan de Cass-Lagoon saddle tramping track. Deze track was ook weer mooi met 2 redelijke klimmen tot 1300m. Echter deze twee dagen waren de wandelingen 7 uur lang (of klimmen, of dalen en weinig vlak lopen). Het was dus ontzettend vermoeiend en de zwaarste hike die wij samen hebben gedaan hier. Echt mooi om te doen, maar de volgende keer pakken we weer een iets lichtere hike (3x bergen beklimmen is toch wel iets teveel van het goede voor je spieren) :)

Gisteren zijn we naar Kaikoura gereden en zijn we onderweg gestopt om op een verlaten strand de middagpauze (ongeveer de hele middag) in te vullen. Met 20 graden, volop zon was dit prachtig. Daarna zijn we naar kaikoura gereden en gaan we morgen zwemmen met dolfijnen (als het goed is). Nog 1,5 week genieten en dan gaan we terug naar auckland om daar kerst te vieren en daarna gaan we al weer naar huis... maar nu nog niet ;)

groetjes en tot snel!!
Frank

• 12 December 2007 - 18:53

Marian:

Weer prachtige foto,s Frank en jullie klimmen er wat af. gr. Marian

• 12 December 2007 - 20:02

Det:

Grappig om te zien: van blote buik naar de sneeuw! Tja dat zie je niet bij ons. Lijkt me wel geweldig om mee te maken. Ik denk dat je straks, terug in Nederland, pas gaat beseffen wat je het afgelopen jaar gezien en meegemaakt hebt. Gelukkig blijven de foto's een tastbare herinnering! Klim en klauter ze nog effe, alvast een fijne kerst gewenst en .....tot spoedig ziens in het vlakke Nederland! Gendtse, nog steeds rookvrije, groeten.

• 13 December 2007 - 20:24

Lidwien:

hallo Frank, hoeveel kilometers heb je al geklommen? En hoe gaat het met je gewicht? Geniet nog maar even. Een hele mooie Kerst gewenst en tot ziens. Groet Lidwien.

• 14 December 2007 - 21:03

Frank:

haha.. ik heb genoeg kilometers geklommen, maar ik eet ook nog steeds behoorlijk veel.. Denk dat ik wel een paar kilo's ben aangekomen.. ;)

• 21 December 2007 - 13:35

Bart:

Frank,

Ik weet niet of je het weet, maar HET VRIEST HIER!