Greymouth, Wellington, Abel Tasman - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Greymouth, Wellington, Abel Tasman - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Greymouth, Wellington, Abel Tasman

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 November 2007 | Nieuw Zeeland, Greymouth

hey,

daar ben ik weer, even een @-cafe ingedoken...
Afgelopen weekend zijn Wouter en ik naar het zuiden gereden naar Wellington om daar een paar dagen te verblijven voordat we naar het zuidereiland zouden gaan. We hebben lekker rustig aan gedaan in Wellington, museum beozocht, langs de kust gelopen, een vogelpark ingelopen, parlement bezocht en dat soort culturele dingen.
We hadden in Auckland een aantal mensen ontmoet (op de universiteit) die ook gingen reizen... Laten we nou toevallig zaterdag in dezelfde supermarkt in Wellington zijn.. Das was leuk! 's Avonds en de volgende avond gezellig met elkaar wat wezen drinken en toen dinsdags de ferry gepakt naar Picton, een dorp op het zuider eiland.

Woensdag zijn we begonnen met de ABEL TASMAN coastal walk. Een van de Nieuw Zeeland Great Walks. Dat was prachtig.. In totaal 3 dagen lopen, iets van 15-20km per dag, op en neer en langs veel stranden.. De uitzichten waren prachtig! ongelovelijk zo mooi... 's Avonds lopen camperen, maar we gingen vroeg naar bed want het lopen was toch wel vermoeiend. Vrijdag terug gebracht met de water-taxi en zijn we in de boot via het water en land?!! terug gebracht naar onze startplek.

Vrijdags zijn we naar Greymouth gereden, maar onderweg al weer veel gezien. We hebben eerst bij een kloof en grote rivier lopen eten (eindelijk weer een grote portie eten, want tijdens het trekken neem je geen zwaar voedsel mee). Het uizicht was prachtig weer.. Later verder gereden om nog even te stoppen bij een zeehonden kolonie en daarna nog naar de Pancake-rocks. Dat zijn rondgevormde rotsen aan de kust, bekijk de foto's maar... Later zijn we aangekomen en hebben we overnacht in Greymouth.. Een klein gezellig dorpje waar er in ieder geval een internet-cafe is! ;)

Het gaat allemaal prima! Komende dagen staan op het programma: 2 Gletsjers, zwart koraal duiken en een trektocht naar warme poelen aan het begin van de grote bergen.

groetjes,
Frank

• 17 November 2007 - 09:13

Nick:

Schitterende foto's weer....

• 17 November 2007 - 16:53

Ma:

Helemaal toppie en wat is de kleur blauw toch prachtig. We genieten er van,lieve groetjes van thuis.

• 17 November 2007 - 17:50

Mark:

Hee frank, leuke strandjes! Bevalt het reizen goed? Vast wel een stukje beter nu je ook doordeweeks van alles kunt bezoeken...Geniet er nog maar van, als je straks weer terug bent, kom je terecht in het koude nederland...

Groetjes....

• 17 November 2007 - 18:30

Lidwien Ten Have:

Dag Frank, wat een mooi uitzicht en een mooie natuur zeg. Geniet er maar goed van. Eindelijk een berichtje hè. Hou je taai en tot ziens, liefs Lidwien.

• 17 November 2007 - 19:36

Det:

Hoi Frank
    Genieten: al die prachtige verhalen. Wat een boffen dat je dat allemaal mee kunt maken! Prachtige natuur daar. Fijn dat je nu volop de tijd hebt om er van te genieten. In Nederland is vandaag Sinterklaas aangekomen en de kerstverlichting brandt weer in de straten. Tja dat is nu echt 'een ver van mijn bed show' voor jou! Voor jou nu nog even geen handschoenen en das. Wandel, zon en relax ze lekker verder. Groeten van ons allen uit Gendt.

• 17 November 2007 - 19:49

Adrie:

Geniet er nog van de komende weken. Je hebt het vast verdiend na die paar maanden stage.

Groeten Adrie

• 18 November 2007 - 21:56

Bart:

Ik waan mij weer helemaal in NZ. Ik denk dat ik nog wel een keer weer terug zou willen ;). Ik weet wat je nog ongeveer gaat doen en dat zijn zeker niet de minste sites. Dus enjoy. Oh ja, ter hoogte van de Frans Jozef gletsjer zit nog een meer waar je een geweldige spiegelfoto kunt maken (volgens mij lake Mathesen), zeker de moeite waard bij mooi weer!

• 19 November 2007 - 17:50

Beekman:

Wat gaat de tijd hard.Je hebt nu alweer vacantie.We beleven alles mee door je mooie foto,s.Hier is het koud.Wij hebben de zonnebril nodig voor de laagstaande zon.Geniet maar lekker.Groetjes marian