Waitereke/Piha/Hamilton/Waitomo/Kawhia - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Waitereke/Piha/Hamilton/Waitomo/Kawhia - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Waitereke/Piha/Hamilton/Waitomo/Kawhia

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 September 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik ben al weer een maand in Auckland en nu al heb ik het gevoel al weken aan het rondreizen te zijn geweest, maarja, onze weekenden zijn ook wel volgepland :)

Afgelopen vrijdag hadden we vrijkaartjes gekregen voor de Nieuw-Zeelandse Fashion Awards 2007 (handig die contacten op de universiteit!). De jaarlijkse modeshow van NZ. Het leek ons wel interessant dus we zijn maar gegaan... En leuk dat het was! Het was een combinatie van mode (van casual tot avondkleding en van streetwear tot aan bruidsjurken), dans en muziek. Erg leuk en varierend... En ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik heb nog nooit zoveel mooie vrouwen bij elkaar gezien.. :D Die modellen worden dus wel degelijk goed gekozen!!!

Zaterdag zijn we vroeg weggegaan naar Waitekere Ranges. Een belangrijk natuurresevaat vlakbij Auckland. Daar hebben we eerst een track gelopen die naar watervallen leidde. Dit was erg mooi om te zien. Ook moesten we regelmatig riviertjes oversteken in het oerwoud! Echt geweldig! Daarna nog een andere track gaan lopen waar we op de cliffen kwamen met de westkust... Wat een uitzicht! Dat was even genieten daar!

Later in de middag zijn we naar Piha beach gegaan. (Daar is de film: "The pianist" deels opgenomen). Dit was een zwart strand met veel golven.. Nadat ik natte schoenen had (ik was te ver de zee ingelopen en de golven kwamen verder dan ik dacht) was het de beurt aan Wouter... We stonden aan de kliffen en ik vroeg of Wouter een foto wou maken als er wat water opspetterde. Wouter antwoordde: "Dat is wel mooi, maar daar moeten we heel lang op ...". En toen kwam er een hele grote golf die wouter tot op borsthoogte zeiknat maakte en ik stond er één meter naast en ik had alleen mijn voeten nat... Je moest eens weten hoe hard ik heb staan lachen!!! :)

Later die avond zijn we eten gaan maken op een rots op het zwarte strand. Daar hebben we lekker onze avondmaaltijd aan het strand lopen nuttigen :) Ook leuk om te doen... (eten met het geluid van de golven op de achtergrond :D).

's Avonds zijn we naar Hamilton (paar honderdduizend inwoners) gereden en zijn we naar de plaatselijke disco gegaan. Veel meiden, veel muziek en lekker bier... Wij hebben ons daar wel vermaakt!!

Volgende dag naar Waitomo gereden. Daar hebben we twee grotten bekeken. Een met gloeiwormen (soort van wormen/slakken aan het plafond van de rotsen die licht geven om insecten te lokken omdat het plafond dan lijkt op een sterrenhemel) en een andere grot die gewoon heel groot en erg mooi was! Dus ook weer super gaaf!

Omdat we nog niet veel gedaan hadden dit weekend ;), zijn we nog even doorgereden naar Kawhia. Onderweg een super gave rit gemaakt (teveel detail om het allemaal op te noemen, maar geloof me, het rijden daar alleen al was schitterend) en toen naar het hot-water beach. Er is daar een warm-water bron aan het strand zo wisten wij. Maar eenmaal op het strand was het nog steeds koud... totdat locals ons vertelden waar we moesten zoeken. En inderdaad, als je iets in het zand graaft dan wordt het zo warm dat je voeten al bijna verbranden. Erg lekker dus! :) Helaas konden we geen kuil graven en erin zitten omdat het water al weer kwam opzetten.

Toen vonden we het wel prima dit weekend en zijn we weer naar huis gereden.. Ik verveel me niet hier :D. De foto's zet ik zo snel mogelijk online!

groetjes,
Frank

  • 10 September 2007 - 10:06

    Ma:

    Mooie foto's weer en het busje lijkt ook wel een gaaf ding. Dus blijven toeren maar. Gr. ma.

  • 10 September 2007 - 18:51

    Adrie:

    Hee Frank,

    Was het met voorbedachte rade dat je Wouter vroeg die foto te maken, of kwam het toevallig zo uit?

  • 10 September 2007 - 20:53

    Sander:

    Hej Frank,

    Van dat opspetterende water lees je dan weer niks in Wouters verhaal, toch maar goed om het van twee kanten te horen ;)

  • 10 September 2007 - 21:30

    Frank:

    haha.. nee, dat was erg toevallig. De eerste golf maakt Wouter zeiknat.. Toen maakt het niet meer uit en toen hebben we gewoon gewacht tot er nog een golf kwam voor de foto ;)

  • 12 September 2007 - 16:17

    Esther:

    Ja ik heb het gelezen!! Jij vermaakt je wel!! Heel veel plezier en succes nog!!

    Esther

  • 13 September 2007 - 15:13

    Mark:

    nice pics frank. Heb ook zin om weg te gaan na al die verhalen van jou. Je maakt wat mee zo in het weekend...Kun je nagaan als je straks door de week er ook nog eens bij hebt-->party time!!

    Greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 27896

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: