Kauaerange Valley, Cathedral cove & Karangahake - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Kauaerange Valley, Cathedral cove & Karangahake - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Kauaerange Valley, Cathedral cove & Karangahake

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 September 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

hallo hallo!!

Net als bij Wouter zit de stage er nu al voor de helft op. Ik heb veel aan mijn opstelling lopen knutselen en veel onderzocht, maar ik heb nog niet de echte experimenten kunnen doen die ik uiteindelijk wil doen. In ieder geval heb ik genoeg andere zinvolle dingen die ik kan onderzoeken.

Het weekend is daarentegen wel weer spectaculair! We zijn dit weekend maar eens flink wezen trampen (NZ woord voor hiken/wandelen). Omdat we over een maand of 2 lange wandelingen gaan maken (3-4 daagse tochten in de bergen en oerwoud) hebben we wandelkleding aangeschaft. Katoen loopt namelijk niet zo comfortabel als het nat wordt. We hebben daarom longjohns gekocht (broek en t-shirt van polypropyleen, een stofje wat geen water opneemt maar wel ademt) en die even getest! Het liep lekker, bijna de hele tijd in een t-shirt gelopen, mits het niet regende :) Wat een lekker klimaatje hier!!

We hebben 6 uur gelopen in de Kauraerange Valley. Met af en toe regen, maar ook wel droge perioden was dit een mooie tocht. Soms via een touwbrug over de rivier, en soms met handen en voeten het riviertje over! Echt leuk om te doen. Ware het niet dat ik mijn wandelschoenen was vergeten en ik mijn gympies aanhad, maar dat mocht de pret niet drukken. We liepen en berg op langs een leuk riviertje, dat aardig groot was geworden door de regen van de dag ervoor. Het was wel jammer dat het op de top zo bewolkt was dat we daar niet veel meer konden zien. Onderweg nog een paar studenten tegengekomen die ook op de Natuurkunde faculteit werkten (toevallig duitsers). 's Avonds weer een mooi plaatje aan het strand opgezocht om daar te gaan slapen...

Zondag vroeg op om naar het Hot-Water-Beach te gaan met laag-tij. Ook hier was het water nog te hoog om een mooi kuil te graven, maar onze voeten waren wel aan het verbranden... Heel apart zoiets! Daarna doorgereden naar Cathedral Cove, een mooi strand met een rots waar een groot gat in zit waar je doorheen kunt lopen (zie de foto's).

's Middags zijn we nog naar Karangahake George gegaan. Een oud goudmijn dorpje. Daar hebben we een track gelopen die langs een wilde rivier en door een oude spoortunnel loopt. Ook hier hebben we weer gloeiwormen gezien! Omdat het al weer redelijk laat was geworden zijn we maar weer richting Auckland gegaan. Weer een mooi weekend achter de rug.. (en nog zoveel te gaan!)

Groetjes,
Frank

  • 25 September 2007 - 08:32

    Nick:

    Supergeil!
    Dat was duits natuurlijk... ik vind jullie foto's steeds mooier worden eigenlijk... Ik ben nu al benieuwd naar het album!
    Tschüß

  • 27 September 2007 - 13:13

    Lucy:

    mooi stage adresje heb je daar gevonden! Ik geniet steeds van je verhaal en van de mooie foto's. Gewoon zo doorgaan. groeten uit Enschede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 27903

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: