Bay of Island / Hokianga / Kauri trees - Reisverslag uit Northland, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Bay of Island / Hokianga / Kauri trees - Reisverslag uit Northland, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Bay of Island / Hokianga / Kauri trees

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 September 2007 | Nieuw Zeeland, Northland

hey hey!

En vanaf heden zitten wij in de zomer-tijd :) Heerlijk, het begint nu echt goed weer te worden! We lopen nu 11 uur voor op Nederland...

We begonnen ons weekendje als gewoonlijk weer met het busje, dit keer richting het noorden naar de Bay of Islands (baai van eilanden). Bij Whangarei zijn we gestopt om de plaatselijke disco in te duiken! Na lekker te hebben gedronken, gedanst en met meiden (kiwí's die op vakantie waren in eigen land) gekletst te hebben zijn we maar gaan slapen.
Volgende dag stond de Bay of Islands op het programma. Schijnt een heel mooi gebied te zijn. Het viel ons echter een beetje tegen (dat wil zeggen, fantastisch in vergelijking met Nederland, maar gewoontjes hier in NZ). Omdat we geen boottochtje gingen doen zijn we maar een beetje gaan relaxen in de zon (lees slapen). Na lekker te zijn bijgekleurd (ow wat is de zon toch lekker) weer doorgereden naar een klein dorpje. Daar in de kroeg naar enkele dorpsgekken zitten luisteren en toen maar weer een slaapplaats opgezocht!

Tijdens het rijden moesten we stoppen voor een alcohol controle. Mijn eerste aanhouding door de politie :P. "Name and address please!", was de vraag (tegelijk hield de politie mij een apparaatje voor waar ik in moest spreken). "euhh, Frank Schoenaker and I live at the ... Cresce... hmm actually I don't know where I live..." hahaha.. Ik kwam niet uit mijn woorden en moest de politie vertellen dat ik niet wist waar ik woonde.. Geweldig, we lagen beiden in een deuk!!! De politie kon er niet zo om lachen... Owja, ik had niet gedronken :) (nog niet!!)

Van horen zeggen hebben we gehoord dat je gaaf kon sand-surfen by Hokianga Harbour. Wij daar dus heen en jahoor! Even met het bootje naar de overkant en gigantische sandduinen! We kregen allemaal een sandboard en we konden sandboarden! :D Zie de foto's. Staand was het leukst (en moeilijkst, ben er tig keren afgevallen ;)) Echt wel weer typisch, je vindt hier in NZ echt rare landschappen! :)

Later op de dag zijn we naar een Kauri-forest geweest. De plaats in NZ waar de grootste bomen staan in dit land, met een omtrek van ongeveer 13 meter en naar schatting 2000 jaar oud (deze zijn inderdaad gigantisch groot!). Na ook dit te hebben bezocht zijn we maar weer richting Auckland gereden.

Tot de volgende week maar weer! Ik vind het ook erg leuk om jullie berichtjes te lezen! Ik houd jullie op de hoogte!! :)

groetjes en knuffels!
Frank

  • 30 September 2007 - 12:11

    Lucy:

    Hoezo 11 uur voorliggen op nederland? Je
    zal maanden bedoelen, want wij zitten midden in de herfst met... veel regen brrrr. Dus Frank geniet van het mooie weer en de rest!

  • 30 September 2007 - 14:09

    Det:

    Dat sand-surfen lijkt me super gaaf, niet staand, maar liggend in mijn geval! Gevoel van 'sleetje rijden' lijkt me.
    Volgens mij is Wouter je beste maatje als ik je verhalen lees. Jullie doen veel samen.
    Hier gaat alles zo z'n gangetje. Beetje saai vergeleken bij jou! Alhoewel we gisteren met zes zussen A'dam onveilig hebben gemaakt! Echt gezellig. Verder samen met Jacqueline en je moeder, oma in het nieuw gestoken voor haar verjaardag. Helemaal trots natuurlijk en heel Zevenaar weet nu dat ze 95 wordt en dat ze 9 kinderen heeft! Ze kletst met iedereen, echt lachen. Ze geniet trouwens erg van je verhalen. Elly heeft je verhalen + foto's het uitgeprint en het ligt op het tafeltje naast haar.
    Nou Frankie het gaat je goed daar, geniet lekker verder! Groeten van ons allemaal hier, Det.

  • 01 Oktober 2007 - 06:57

    Nick:

    Ja het is duidelijk... Jullie hebben goed weer en hier is het regenachtig :)

    Wel weer ontzettend vet allemaal. Dat je niet weet waar je woont, haha dat is echt weer iets voor jou :)

    Tschüß!

  • 04 Oktober 2007 - 12:41

    Elles:

    Dat ziet er allemaal goed uit. ik wist wel dat je veel reisde maar dat je nu al weer in NZ zit, wist ik niet. Leuk om nu je verhalen te kunnen volgen.. blijf ik in ieder geval een beetje op de hoogte van wat die reislustige neefjes (in dit geval 1 van de familie) allemaal uitspoken. Geniet van het mooie weer, want dat is hier ver te zoeken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Northland

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 27891

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: