Skydiven, Orakei Korako, Waikato river - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu Skydiven, Orakei Korako, Waikato river - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Frank Schoenaker - WaarBenJij.nu

Skydiven, Orakei Korako, Waikato river

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

hey hey!

Daar ben ik weer! De tijd vliegt en er zit er al weer een weekend op! Dit weekend lekker bruin geworden, veel gewandeld en... Geskydived!!!

Zoals gewoonlijk begonnen we weer met een busreisje van een viertal uren naar Taupo, om daar een plaatsje te zoeken om te overnachten. Zaterdag zijn we begonnen met het bezoeken van de Huka Falls. Een stuk waar de Waikato river door een versmalling moet en er grote lage watervalletjes ontstaan, leuk om te zien! Daarna doorgereden naar "Craters of the moon". Een thermisch actief gebiedje met veel stoom en geothermische activiteit. Ook weer mooi om te zien hoe het is, het blijft raar, die stoom uit de grond!

En toen, jah, ik heb er nog even over na moeten denken maar ik heb het toch gedaan! Skydiven, ofterwijl: Duiken in de lucht! Vanuit een vliegtuig springen en een vrije val maken van 40 seconden voordat de parachute opengaat! Dit was echt super super super GAAAFFFFF!! Wat een adrenaline kick zeg! Omdat filmpjes meer zeggen dan de text hier, heb ik de DVD van mijn skydive op internet gezet, je kunt hem hier bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=zVUL5RVmfjI
Veel kijkplezier ;)

's Avonds nog even rustig aan gedaan om te bekomen van de rush ;) Wouter heeft niet gesprongen, het was voor hem net iets te veel van het goede.

Zondag zijn we begonnen met een paar uur relaxen in hot-water baden (Er zijn er veel van, dus je moet er ook van genieten!). Omdat NZ had verloren met rugby, was het erg rustig! We waren ongeveer de enige!

In de middag zijn we nog naar een kleine stuwdam geweest die enkele malen per dag een lege vallei vult (leuk om eens te zien!) en daarna doorgegaan naar Orakei Korako (Roturua 2, voor de kenners). Ook veel thermische activiteit en mooie plaatjes (zie de foto's) :). Al met al weer een ontzettend gaaf (en beetje duur maarja, dat doe je ook niet vaak) weekend gehad!

Groetjes!
Frank

  • 08 Oktober 2007 - 10:10

    Nick:

    Hoe vet is dat dan!!!

  • 08 Oktober 2007 - 13:22

    Elles:

    Ik heb net het filmpje bekeken. Super gaaf!!

  • 08 Oktober 2007 - 15:12

    Sander:

    Ik heb die rugby wedstrijd hier ook gezien met wat enthousiaste Fransen, k vind het maar een raar spel :) Skydiven is cool, maar liever jij dan ik ;)

  • 08 Oktober 2007 - 21:11

    Mark:

    Haha, hoe vet. Wat krijg je een ontzettend mooi gevormd gezichtje van zo'n skydive frank ;) Maar erg gaaf zeg!!! Spoort die instructeur trouwens wel? Hij zag er ook wel dwaas uit, maar je bent veilig geland...Dus het zal wel goed zijn. Leuke verhalen, keep going!

    Greetz

  • 08 Oktober 2007 - 21:21

    Bart:

    Haha, gaaf he. Ik dacht al dat je er geen spijt van zou krijgen.

  • 10 Oktober 2007 - 18:11

    Marian:

    Ik heb je sprong bijna zef meegemaakt.Adembenemend vond ik het.Geweldege ervaring.Wat heb je eigenlijk nog niet gedaan?Hoe gaat het met je stage?Is dat ook zo spannend?We horen het wel.Geniet maar lekker.
    gr.Herman en Marian Beekman

  • 10 Oktober 2007 - 21:31

    Adrie:

    Gaaf man. Ook dat filmpje is wel ruig. Dat wil ik ook eens proberen...

    Groeten Adrie

  • 11 Oktober 2007 - 06:56

    Frank:

    Ja, met het stage loopt het wel redelijk. Het onderzoek gaat alleen moeilijker dan ik gehoopt had, maar ik kan wel metingen doen en er ook nog wat zinnigs over zeggen! :) Het is alleen nogal lastig uit te leggen, zeker omdat ik er ook een tijd over heb moeten doen om de technologie te snappen.

    Wat betreft skydiven, ja, dat is een "dat moet je eens gedaan hebben in je leven", indien je van dit soort dingen houdt. Ik vond het super gaaf in ieder geval!

  • 14 Oktober 2007 - 12:29

    Lucy:

    Super Frank dat wij mee konden vliegen, mooie opname.( Mark, zag je ook dat de neusvleugels van je broer goed zijn werk deden in de lucht!) Frank mooi om het allemaal mee te maken ik kijk liever. Hoewel.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 27898

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 04 Augustus 2011

Around the World in 9 months

09 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: